14:17|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 11 بهمن 1400 - 13:18
کد خبر: 17570
یادداشت:

وضعیت نامناسب آسفالت‌ در روگذرهای ارومیه؛ بلای جان وسایل نقلیه

چند سالی است که وضعیت نامناسب آسفالت در پل‌های روگذر ارومیه، مشکلاتی برای عبور و مرور شهروندان به خصوص رانندگان خودروها به وجود آورده است که طی روزهای اخیر و با بارش برف به اوج خود رسیده و باعث گلایه شدید شهروندان از بی‌تدبیری و بی‌توجهی مسئولین مربوطه شده است.
وضعیت نامناسب آسفالت‌ در روگذرهای ارومیه؛ بلای جان وسایل نقلیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، ساخت زیرگذرها و یا روگذرها یکی از عواملی است که در جهت برای جلوگیری از تداخل ترافیک در نقاط پرتردد و ورودی‌های شهر ارومیه تعبیه شده است.

متاسفانه طی سال‌های اخیر وضعیت آسفالت پل‌های روگذر در سطح شهری به گونه‌ای است که رانندگان وسایل نقلیه بایستی به صورت مارپیچ تردد کنند چرا که تعداد چاله‌ها و حفره‌های ایجاد شده روی آسفالت روگذرها به حدی زیاد است که نمی‌توان مسیری را بدون مشکل و مستقیم طی کرد.

در واقع می‌توان گفت که در اکثریت روگذرهای شهر، اصول اولیه و حداقل شرایط استاندارد از نظر طراحی آن‌ها وجود ندارد؛ هر چند مدت یکبار مسئولین مربوطه اقدام به روکش آسفالت و ترمیم آن می‌کنند اما به دلیل انجام نشدن زیرسازی مناسب و استفاده نکردن از مواد مرغوب در تولید آسفالت، پس از یک مدت کوتاه روکش جدید دوباره تخریب می‌شود و هزینه‌ها نیز هدر می‌رود.

طبق تصاویر و پیام‌های دریافتی، مخاطبان اظهار می‌کنند باتوجه به وضعیت اقتصادی موجود و هزینه‌های کمرشکن تعمیر خودرو، خرابی آسفالت روگذرها، موجب آسیب جدی به جلوبندی خودروها می‌شود و مطالبه‌ای برای رانندگان شده است.

در ادامه لازم به ذکر است که اگر چنانچه قرار است ارگان مربوطه گامی در این راستا بردارد بایستی یک اقدام اساسی انجام شود چرا که معضل خرابی آسفالت صرفا با اندکی لکه‌گیری و روکش‌های بی‌کیفیت برطرف نمی‌شود.

حقوق شهروندی زیر سایه آسفالت فرسوده و چاله‌های متعدد در سطح شهری گم شده و هر چه می‌گذرد اوضاع بدتر می‌شود و بایستی گفت که این مسئله بعنوان یک معضل ریشه‌دار محسوب می‌شود که انتظار می‌رود متولیان امر به شکل جدی و با اتخاذ برنامه‌هایی اصولی به دنبال رفع آن باشند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید