04:03|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 11 بهمن 1400 - 11:04
کد خبر: 17569
با توجه به نگرانی اولیای دانش آموزان همزمان با اوجگیری امیکرون در کشور؛

ماجرای مدارس آذربایجان غربی به کجا خواهد رسید؟

از جمله مواردی که این روزها درباره آن بحث‌های زیادی مطرح است و نگرانی‌هایی هم در میان شهروندان ایجاد کرده است، بازگشایی مدارس و تعطیل شدن آموزش مجازی است. مدارس در بسیاری از نقاط کشور و به دنبال آن استان آذربایجان غربی بازگشایی شده‌اند. آموزش حضوری که دو سالی از آن خبری نبود، دوباره شروع شده و کلاس‌ها رونق گرفته اند. اما همین شیوع مجدد کرونا آن هم از نوع امیکرون و ورود به پیک ششم ، موجب شده تا بسیاری از والدین نگران فرستادن بچه‌های‌شان به مدارس باشند. بسیاری از لزوم تعطیلی مدارس سخن می‌گویند و عده‌ای حاضر نیستند فرزندان‌شان را به مدارس بفرستند.
ماجرای مدارس آذربایجان غربی به کجا خواهد رسید؟


سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها، چالش‌های مهم و پر خطر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس به متناسب نبودن فضای کلاس‌ها با تعداد دانش‌آموزان باز می‌گردد که البته عموم مدارس در شیوه حضوری کلاس‌ها را تقسیم‌بندی کرده‌اند.

عدم رعایت فاصله‌گذاری مناسب بین دانش‌آموزان و عدم رعایت چیدمان صندلی بر اساس فاصله در کنار عدم رعایت استفاده از ماسک در بین دانش‌آموزان بخصوص دانش آموزان ابتدایی، شرایط را در مدارس سخت کرده است. در کنار همه اینها با توجه به معماری بسیاری از مدارس و قرار گرفتن در فصل سرد فراهم نبودن شرایط مناسب برای تهویه وجریان هوا در کلاس‌ها نیز مزید بر علت است.

نگرانی اولیای دانش آموزان بر خلاف مسئولان در حالی است که همه یقین دارند که در بسیاری از مدارس، پروتکل های بهداشتی به طور کامل نه از طرف مدرسه و نه از طرف دانش آموزان رعایت نمی شود و همه این تصور را دارند  که جگرگوشه های‌شان را به قربانگاه فرستاده اند .

حال در این میان سوال بسیاری از والدین دانش آموزان از مسئولان این است که شما که دربسیاری از مدارس حتی در پرداخت پول آب و برق مدرسه بودجه کافی ندارید و دست به دامن انجمن اولیا و مربیان می شوید چگونه قادر به تامین هزینه‌های بهداشتی مدارس هستید؟ چه کارهایی برای اقناع  والدین جهت بازگشایی مدارس انجام شده است؟ و این‌که حتی با فرض رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی در مدارس، آیا واقعا مدارس آذربایجان غربی  ظرفیت و زیرساخت لازم از جمله فضا و آبخوری و سرویس بهداشتی مناسب و کافی را برای میزبانی از دانش‌آموزان در دوران کرونا دارند؟ این سئوال ها و صدها سئوال دیگر این روزها ذهن میلیونها خانواده کشور  را درگیر خود کرده است در حالی که هیچکدام از مسئولان خود را ملزم به پاسخگویی منطقی به آنها نمی دانند و با ادعاهای غیر کارشناسانه و غیرواقعی بر طبل خواسته های غیر منطقی و کارشناسی نشده خود می کوبند که در واقع با این کار سلامت میلیونها دانش آموز این سرزمین و خانواده های آنها را به خطر می‌اندازد.


در این میان، آمار شکایت‌های بهداشتی از مدارس نشان می‌دهد که خانواده‌ها از حضور فرزندانشان در مدارس رضایت ندارند و بنا بر اعلام وزارت بهداشت، عدم رعایت فاصله‌گذاری و نبود تهویه مناسب در کلاس‌های درس مدارس، بیشترین شکایت‌های بهداشتی را در این مدت به خود اختصاص داده ‌است.

کلام آخر اینکه، به گفته بسیاری از پزشکان در حال حاضر با توجه به اینکه ویروس امیکرون  بین کودکان شیوع بیشتری دارد، بهتر است حداقل حضور دانش‌آموزان در مدارس اختیاری شود تا تکلیف این موج مشخص گردد؛ چرا که غفلت از این موضوع می تواند عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

آیدا
1400/11/11 - 16:55

در مدارس به هیچ عنوان پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری رعایت نمیگردد . دانش آموزان هم ماسک نمیزنن از طرفی هم دستور توسعه ی ساعت های حضور دانش آموز در مدرسه ابلاغ شده است