14:23|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 10 بهمن 1400 - 13:50
کد خبر: 17567
یادداشت:

مردم توان پرداخت هزینه های سرسام آور پزشکی را ندارند

این روزها گرانی نرخ دارو و هزینه های پزشكی كه به دنبال نوسانات قیمت ارز از چند سال گذشته رخ داده است و در كنار ثابت ماندن تعرفه های بیمه ای در حال تبدیل شدن به مهم ترین دغدغه نظام سلامت و كابوس بیماران شده است.
مردم توان پرداخت هزینه های سرسام آور پزشکی را ندارند


سرویس اجتماعی باریش نیوز، اهمیت بهداشت به عنوان یک حق اساسی برای زندگی هر کس پوشیده نیست. بهداشت در واقع نوعی توانمندی است که به زندگی انسان ارزش می بخشد به عبارتی سلامتی ثروت است در حقیقت خصوصیات کیفی انسان نوعی سرمایه محسوب می شود.

بر اساس گفته بسیاری از مخاطبان، بسیاری از داروها  و هزینه های درمانی و پزشکی، با حقوق دریافتی  آنها همخوانی ندارد.

به دلیل هزینه های سرسام آور برخی از داروها و عدم همکاری شرکت‌های بیمه گر در تقبل هزینه های این داروها را باید از مشکلات بیماران دانست که متاسفانه تفاوت قیمت اصلی دارو با قیمت مطرح شده از سوی سازمان‌های بیمه‌گر مردم را دچار مشکل کرده چرا که سازمان‌ های بیمه‌ گر در پرداخت قیمت داروهای ایرانی بیشتر مساعدت می‌کند و در پرداخت هزینه داروهای خارجی همکاری لازم را انجام نمی‌دهد.

به طور كلی بررسی ها نشان می دهد كه در ماه‌های اخیر قیمت وسایل پزشكی بین 50 تا  100 درصد افزایش یافته در حالی كه پوشش بیمه ای این وسایل هیچ تغییری نداشته است و از سوی دیگر درآمد بیمارستان ها و مراكز درمانی هم تغییر نكرده است و تنها از این ناحیه بر هزینه های آنها اضافه شده است.

این روزها، زجری که مردم از عدم دسترسی به خدمات درمانی و هزینه‌ی آن متقبل می‌شوند ماجرای جدیدی نیست. مهم‌ترین مسئله‌ای که در سلامت عادلانه وجود دارد، دسترسی سریع و آسان مردم به خدمات درمانی است و در این میان بیشترین افرادی که متحمل سختی می‌شوند کسی نیست جز مردم و علی‌الخصوص قشر ضعیف و کم درآمد جامعه که انگار گوش شنوایی برای شنیدن درد این افراد وجود ندارد.

متأسفانه این روزها داستان بیمه ها بسیار غم انگیز است؛ چرا که در وهله اول نه بیمه پایه هزینه آنچنانی را تقبل می کند مانند بیمه تأمین اجتماعی که متأسفانه حتی برای ویزیت هم در این مراکز قبول نمی شود و به قول بسیاری از مخاطبان باریش نیوز امان از روزی که کارتان به عمل و بستری شدن در بیمارستان بکشد.

سخن آخر اینکه، با توجه به افزایش سرسام آور هزینه های سرسام آور پزشکی ضرورت دارد مسئولان نظام سلامت کشور نسبت به این معضل بزرگ در جامعه اقدامات جدی را در راس کار خود قرار دهند؛ چرا که غفلت از این موضوع عواقب جبران ناپذیری را برای نظام سلامت کشور در پی خواهد داشت.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید