23:11|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 10 بهمن 1400 - 12:22
کد خبر: 17565
یادداشت:

سهل‌انگاری‌هایی که خیز مجدد کرونا را در آذربایجان‌غربی رقم می‌زند

ویروس کرونا دو سالی است که در آذربایجان‌غربی جولان می‌دهد و در این مدت بسیاری از افراد، جان خود را از دست داده‌اند، در حال حاضر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور مردم در تجمعات و دورهمی‌ها در چند روز اخیر وضعیت کرونایی 8 شهرستان استان از آبی به رنگ زرد تغییر داده است.
سهل‌انگاری‌هایی که خیز مجدد کرونا را در آذربایجان‌غربی رقم می‌زند

سرویس اجتماعی باریش نیوز، کرونا ویروسی که بیش از دو سال است که در آذربایجان‌غربی جا خوش کرده و در این مدت بسیاری از افراد جان خود را از دست داده و افراد زیادی را نیز درگیر کرده است.

بنابر اعلام مقامات بهداشتی، روند عادی‌انگاری‌ها، استان را به سوی موج ششم کرونا سوق می‌دهد چرا که در برخی شهرستان‌ها آمار مبتلایان و بستری‌شدگان سویه جدید ویروس افزایش قابل‌توجهی پیدا کرده و موجب قرار گرفتن 8 شهرستان در وضعیت زرد کرونایی شده است.

بازگشایی‌های اخیر بسیار نگران‌کننده بوده و مطمئنا آغاز پیک دیگر عواقب خوبی را به دنبال نخواهد داشت و نباید برخی تصمیمات مسئولین منجر به تشدید کرونا در استان شود.

در ادامه لازم به ذکر است که رعایت توصیه‌هایی همچون استفاده از ماسک، پرهیز از دورهمی و اجتماعات ضرورتی در جهت پیشگیری از انتشار و ابتلا به ویروس کرونا محسوب می‌شود، تجربه این مدت نیز ثابت کرده که هر زمان مردم پروتکل‌های بهداشتی را با حساسیت رعایت کردند، آمار کرونا روند نزولی به خود گرفته و بر عکس سهل انگاری در رعایت توصیه‌ها آمار مبتلایان و بستری‌های کرونا را افزایش داد.

در ادامه لازم به ذکر است که با تداوم شرایط فعلی در راستای حفظ سلامت افراد و قطع زنجیره انتقال امیکرون بایستی شاهد تشدید محدودیت‌های کرونایی در سطح استان باشیم و اگر چنانچه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی افراد به همین روال پیش برود، در آینده خیلی نزدیک شاهد وضعیت قرمز کرونایی در استان خواهیم بود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید