13:28|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 10 بهمن 1400 - 11:39
کد خبر: 17563
یادداشت:

جاده های کم عرض، اوقات فراغت و تفریح را به کام مردم تلخ می‌کند

توسعه نیافتن برخی از مناطق پس از سال ها محرومیت همچنان ادامه دارد و نبود جاده ارتباطی مناسب در برخی از نقاط این استان همواره به محرومیت این مناطق دامن خواهد زد.
جاده های کم عرض، اوقات فراغت و تفریح را به کام مردم تلخ می‌کند


سرویس اجتماعی باریش نیوز، با توجه به اینکه عامل جاده در کنار دو عامل انسان و وسیله نقلیه در وقوع تصادفات جاده ای نقش موثری دارد بنابراین ایمن سازی مطلوب و مناسب راه ها از طریق اصلاح طرح هندسی راه، ساماندهی بافت سطح جاده و نصب انواع علائم و تجهیزات ایمنی راه ها در کاهش سوانح و حوادث جاده ای حائز اهمیت خواهد بود.

متاسفانه، تمام ظرفیت های موجود گردشگری شهر ارومیه به قربانگاه بی تدبیری هایی رفته که همچنان مشکلاتی چون ترافیک و حمل و نقل عمومی اش باری بر زمین مانده هستند.

یکی از این مسیرهاکه همواره از نبود راه مناسب ارتباطی رنج می برد مسیر ارومیه به سیلوانا میباشد و از آنجایی که به دلیل عدم توسعه زیرساخت های جاده ای در این مسیر و ورود تعداد زیادی گردشگر در روزهای آخر هفته به این منطقه همواره ترافیک بسیار سنگینی را در مسیر این جاده کوهستانی به وجود می آورد.

در زمستان منطقه زیبای سیلونای ارومیه پوشیده از برف می شود و گردشگران زیادی برای رسیدن به برف‌های این منطقه و استفاده از نعمت‌های خدادای خود را به آب وآتش می زنند .

جاده ای باعرض بسیار کم که جوابگوی این همه وسیله نقلیه، مردم و گردشگرانی که منطقه زیبای گردشگری سیلوانا و پیست اسکی خوشاکو  رابرای پایان هفته خود انتخاب می کنند نیست  .

حال سئوالی که دراینجا مطرح می شود سهم مردم این منطقه از این همه گردشگر ؛ فقط باید دود و ترافیک و سروصدا باشد و یا سهم گردشگران نیز باید ساعتها انتظار و ماندن در ترافیک باشد؟

کم عرض بودن این جاده  همواره باعث ایجاد ترافیکهای سنگین در این منطقه میشود؛ هر چند این مشکل بارها و بارها به از سوی مردم و مسئولان این منطقه به مسئولان ذیربط گوشزد شده اما هنوز اقدامی برای عریض کردن این جاده انجام نشده است.

راه ها ارتباطی مهمترین ابزار رسیدن به توسعه درهر منطقه ای به حساب می آید و رشد صنعتی و گردشگری یک منطقه با راه های مناسب چندین برابرمی شود و دروازه های پیشرفت به روی منطقه گشوده خواهد شد.

این جاده شانه خاکی مناسب ندارد و بسیار کم عرض و خطرناک است و در کنار بی‌احتیاطی رانندگان متخلف، نبود شانه خاکی مناسب، تابلوهای هشداری و حفاظ در این مسیر دلیل اصلی وقوع حوادث جاده ‌ای به شمار می رود.

کلام آخر اینکه، با توجه به اینکه، بخش سیلوانا یکی از بخش‌های پرجمعیت و بزرگ تابعه شهرستان ارومیه در استان آذربایجان غربی است و مهمترین و حیاتی ترین جاده ارتباطی این بخش به شمار می‌رود و اکنون عرض کم جاده و فقدان چراغ‌های روشنایی در شب و نبود دیگر الزامات سبب شده تا این جاده پاسخگوی حجم بار ترافیکی نباشد؛ ضرورت دارد که مسئولان مربوطه نسبت حل این معضل بزرگ تدبیری بیاندیشند.

شیرین شریفی


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید