08:26|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 06 بهمن 1400 - 13:39
کد خبر: 17547
یادداشت:

عادی انگاری ها کشور را وارد پیک ششم کرونا کرد

اما به نظر می‌رسد با بازگشایی مدارس، عادی‌سازی کرونا و ساده نشان‌دادن ابتلا به امیکرون و همچنین برگزاری مراسمات عروسی و جشن ها و دورهمی‌ها می‌شود برای شیوع دوباره کرونا در کشور و به دنبال آن استان آذربایجان غربی نگران بود.
عادی انگاری ها کشور را وارد پیک ششم کرونا کرد


سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها مردم دیگر حوصله ای برایشان نمانده و کاسه صبرشان لبریز شده است، دو سال تمام موج‌ها و پیک‌ها و مرگ‌ها، آنها را به زندگی با کرونا وفق داده است و از طرفی هم عادی‌سازی ابتلا به امیکرون به دلیل پایین‌بودن میزان مرگ‌ومیر آن نسبت به سویه دلتا، بازگشایی مدارس و همچنین پایین‌آمدن رعایت اصول بهداشتی، زنگ خطر ورود به موج ششم را رقم زد.

جدیدترین سویه کرونا یعنی اومیکرون این روزها در استان های مختلف در حال چرخش و آمار ابتلا به این ویروس جدید در حال افزایش است و بیم آن می رود که به زودی با خیل عظیم مبتلایان به این گونه مواجه شویم.

متاسفانه تجربه ثابت کرده که هر بار در رعایت‌ پروتکل های بهداشتی عادی انگاری می شود، پیک‌های شدید بیماری رخ داده و هر پیک نسبت به پیک قبلی بیماری شدیدتر بوده است.

متاسفانه این روزها، رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی همچون عدم استفاده از ماسک در فضاهای عمومی و بسته،عدم رعایت فاصله گذاری، برگزاری دورهمی های شلوغ می‌تواند هر لحظه دراستان موج سهمگینی از همه‌گیری دوباره این ویروی منحوس را آغاز نماید.

با توجه به اظهار نظر بسیاری از پزشکان،عادی‌انگاری این ویروس حتی با تزریق واکسن تا ریشه کن شدن ویروس دردنیا همچنان خطرناک است و موجب خیزش موج‌های متعدد کرونا در کشور می‌شود.

کم توجهی برخی از شهروندان که متاسفانه تعداد آن ها کم نیست و افزوده شدن تعداد بیشتری به این قشر افراد در پی کمرنگ شدن آمار بستری ها و فوتی های کرونا، بار دیگر می تواند این ویروس را از حالت دفاعی خود خارج کرده و سرکش نماید؛ پس رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق واکسن قطعا می تواند در ریشه کن کردن این ویروس موثر باشد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید