15:19|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 05 بهمن 1400 - 12:18
کد خبر: 17541
یادداشت:

وضعیت نامناسب پیاده‌روهای سطح شهری ارومیه در غفلت مسئولان شهری

رسیدگی و پاسخ‌گویی به مشکلات و گله‌مندی شهروندان از وضعیت نامناسب پیاده‌روهای کلانشهر ارومیه، در حوزه خدمات شهری امروزه به یک مطالبه جدی برای مردم تبدیل شده است که بارش برف طی چند هفته اخیر مشکلات آنان را شدید کرده است.
وضعیت نامناسب پیاده‌روهای سطح شهری ارومیه در غفلت مسئولان شهری

سرویس اجتماعی باریش نیوز، توجه به زيرساخت‌های اساسی عمران شهری از جمله ساماندهی پیاده‌روها با وجود هزينه بر بودن، به عنوان اولويت اول زيباسازی شهر، سالهاست كه مورد بي‌مهری متوليان و مسئولان شهری کلانشهر ارومیه قرار گرفته است.

در ادامه بایستی گفت که وضعیت نامناسب پیاده‌روهای سطح شهری چنان آزاردهنده و لاعلاج مانده كه هر مسئولی در بدو پذيرفتن مسئوليت مديريت شهر به عنوان نخستين اقدام ساماندهی آن و وعده‌های حل این مشکل را مطرح می‌کند؛ مشکلی که جدید نیست و سالهاست که شهروندان ارومیه‌ای با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

تماس‌های مکرر مخاطبان مبنی بر کم‌کاری نهادهای مربوطه، بارها توسط این پایگاه خبری مطرح شده است که همه به‌طور مشترک از عدم رسیدگی به ساماندهی، کنده‌کاری‌ها و رهاشدگی بسیاری از پیاده‌روها گله‌مند بوده‌اند ولی متاسفانه تاکنون اقدامی اساسی در این مورد در سطح شهر مشاهده نشده است. 

در ادامه لازم به ذکر است که هر بار حرف از آسفالت و ساماندهی پیاده‌روها به میان می‌آید، تنها وعده‌هایی تکراری عاید شهروندان می‌شود و اگر اقدامی در این راستا صورت گیرد به صورت جزئی بوده و بعد از چند ماه وضعیت همچنان ادامه پیدا می‌کند.
 
سوالی که ذهن اکثریت افراد را به خود مشغول می‌سازد این است که افراد سالم به سختی می‌توانند از این پیاده‌روها عبور کنند و اینک افراد معلول و جانباز چگونه می‌تواند از پیاده‌روهایی که چاله‌های بسیاری را در خود جای داده‌اند و اکنون با توجه به بارندگی‌های اخیر وضعیت نامناسبی دارند، گذر کنند؟ 

این گله‌مندی شهروندان و اظهارات تکراری (پیاده‌روهای سطح شهری ارومیه ساماندهی می‌شوند) در حالی مطرح شده که مسئولان شهری سالهاست وعده‌های توخالی ساماندهی و حل مشکلات شهروندان را می‌دهند.

در پایان انتظار می‌رود متولیان امر در جهت رفع مشکلات شهری برنامه‌هایی دقیق که در شان یک کلانشهر می‌باشد را اتخاذ و به مرحله عمل رسانند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید