17:59|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 29 دی 1400 - 11:11
کد خبر: 17508
یادداشت:

فاجعه‌ای به نام صدور کارتهای‌جعلی واکسیناسیون/ وقتی مردم برای جان خود ارزش قائل نیستند!

این روزها همزمان با کاهش محدودیت‌های کرونایی برای کسانی که واکسینه شده‌اند، تلاش برخی افراد برای جعل گواهی واکسن بیشتر شده است.
فاجعه‌ای به نام  صدور کارتهای‌جعلی واکسیناسیون/ وقتی مردم برای جان خود ارزش قائل نیستند!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها یکی از نگرانی‌های جدید در میان مسئولان و بسیاری از شهروندان ‌خریداری کارت‌های جعلی واکسیناسیون از سوی برخی از افراد است که این امر ضرورترسیدگی بیشتر از سوی مسئولان مربوطه را می‌طلبد.

افرادی هستند که اغلب در فضای مجازی با راه‌اندازی صفحه‌هایی با عنوان کووید 19 یا کارت دیجیتال و یا صدور کارت واکسن کرونا با تأییدیه وزارت بهداشت، به‌راحتی کاسبی جدیدی راه‌اندازی کرده‌اند و با گرفتن مبالغی اقدام به صدور کارت دیجیتال واکسن می‌کنند؛ کارت‌هایی که کاملا معتبر و قابل ارائه است و این امر نشان می‌دهد متخلفان به شبکه اصلی ثبت اطلاعات وزارت بهداشت دسترسی دارند.

کارت‌های دیجیتال برای یک دز واکسن، تنها 250هزار تومان و جمعا برای دو دز واکسن 500 هزار تومان میباشد و مبلغ پس از دانلود کارت دیجیتال بارکددار از صفحه اصلی وزارت بهداشت، گرفته می‌شود.

با توجه به ادامه روند خوب و قابل قبول واکسیناسیون در کشور باید دید مسوولان وزارت بهداشت برای رفع مشکلات واکسیناسیون و جلوگیری از سودجویی این عده چه تمهیداتی را خواهد اندیشید.

 با توجه به شیوع بیماری کرونا در دو سال گذشته در جهان و انجام واکسیناسیون در راستای پیشگیری از این بیماری منحوس طی هفته‌های اخیر برخی از افراد سود جو و فرصت طلب اقدام به کلاهبرداری در این زمینه می‌کنند.

متاسفانه بر اساس گزارش های مردمی در برخی مراکز واکسیناسیون ابتدا اطلاعات افراد در سامانه ثبت و سپس بی‌آنکه نظارتی باشد، افراد می‌توانند بی‌آنکه واکسنی بزنند از محل خارج شوند.

سخن آخر اینکه، به هر حال مردم  باید همواره این نکته را در نظر داشته باشند که نزدن واکسن و دور زدن قانون در وهله اول باعث آسیب به خود این افراد خواهد شد، چرا که ویروس منحوس کرونا با کسی شوخی ندارد و در این دو سال اخیر بسیاری از خانواده ها را داغدار کرد و همچنین برای ریشه کن کردن همیشگی این ویروس نیاز به عزمی همگانی است ؛ شاید غفلت یک نفر باعث تهدید جان صدها تن دیگر شود.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید