04:05|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 27 دی 1400 - 13:47
کد خبر: 17502
معاون تعهدات بیمه ای اداره کل تامین اجتماعی آذربایجان غربی اعلام کرد:

تمامی دانشجویان، دختران مجرد و زنان خانه‌دار می‌توانند بیمه تامین اجتماعی شوند

بیمه زنان خانه‌دار و دانشجویان از جمله حمایت‌‏هایی است می‌باشد که از سوی سازمان تامین اجتماعی و به آسانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارائه می‌شود و فرآیند ورود به جمع بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی بر اساس این قانون به سادگی انجام می‌شود.
تمامی دانشجویان، دختران مجرد و زنان خانه‌دار می‌توانند بیمه تامین اجتماعی شوند


معاون تعهدات بیمه ای اداره کل تامین اجتماعی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار باریش نیوز گفت: مشمولان این قانون تمامی زنان 18 تا 50 ساله و دانشجویان هستند و درباره افراد بالای 50 سال نیز میزان سابقه بیمه‌پردازی قبلی به حداکثر سن موردنظر اضافه می‌شود.

نادر خورشیدی اظهار داشت: نرخ پرداخت حق‌بیمه زنان خانه‌دار و دانشجویان برای برخورداری از حمایت‌های بازنشستگی 12 درصد، بازنشستگی و فوت(پرداخت مستمری به بازماندگان واجد شرایط) 14 درصد و بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی 18 درصد است.

وی در ادامه  انتخابی بودن استفاده از خدمات درمانی را از دیگر مزایای طرح بیمه زنان خانه‌دار و دانشجویان عنوان کرد و گفت: در صورتی که متقاضیان، تحت تکفل پدر، مادر یا همسر خود بوده و از این طریق از مزایای درمانی سازمان تأمین اجتماعی برخوردار باشند، دیگر نیازی به پرداخت حق سرانه درمان ندارند و در غیر این صورت می‌توانند با پرداخت حق سرانه درمان مصوب از خدمات درمانی مراکز طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی نیز برخوردار شوند.

خورشیدی عنوان کرد: این افراد میتوانند به صورت دلخواه نوع پوشش بیمه ای خود را با نرخ های 12درصد، 14 درصد و 18 درصد انتخاب کنند و  ماهانه مبلغ حق بیمه خود را با توجه به نرخ انتخاب شده پرداخت کنند.

معاون تعهدات بیمه ای اداره کل تامین اجتماعی آذربایجان غربی در ادامه در خاتمه گفت: متقاضیان این طرح بدون مراجعه حضوری به شعب تامین اجتماعی و با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به آدرس اینترنتی www.es.tamin.ir نسبت به انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه خود می‌توانند اقدام نمایند.
 


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید