16:05|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 20 دی 1400 - 13:32
کد خبر: 17470

تصویب پرداخت۱۸۳میلیارد ریال تسهیلات به فعالان صنایع دستی آذربایجان غربی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی میزان اعتبارات مصوب تسهیلات به فعالان صنایع دستی استان را امسال بیش از ۱۸۳ میلیارد ریال عنوان کرد.
تصویب پرداخت۱۸۳میلیارد ریال تسهیلات به فعالان صنایع دستی آذربایجان غربی

جلیل جباری با بیان اینکه امسال رقم مصوب تسهیلات اداره کل برای حمایت از فعالان در رشته‌های صنایع دستی استان ۱۸۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال است، افزود: این تسهیلات از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ پرداخت می‌شود، سود تسهیلات برای کارگاه‌های خرد و کوچک تا سقف ۲۰ میلیارد ریال طبق برنامه اشتغال وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهار درصد است.

وی با بیان اینکه دوره بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش حداکثر یک سال و تسهیلات ایجادی و توسعه‌ای حداکثر پنج سال است، ادامه داد: تاکنون ۳۶۶ نفر از فعالان رشته‌های صنایع دستی استان برای دریافت این تسهیلات در بخش مشاغل خانگی اقدام کرده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اضافه کرد: با پرداخت این میزان تسهیلات زمینه اشتغال ۵۹۳ نفر از محل صدور مجوزهای اشتغال خانگی در بخش‌های مختلف صنایع دستی در استان فراهم شده است.

جباری افزود: در دوران کرونا هنرمندان صنایع دستی به مانند سایر مشاغل با مشکلاتی مواجه بودند که یکی از اقدامات حمایتی از آنها اعطای تسهیلات بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اضافه کرد: امسال همچنین نمایشگاه صنایع دستی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان برگزار شده است که تا پایان سال تعداد این نمایشگاه‌ها به چهار مورد می‌رسد.

جباری با تاکید بر ضرورت حمایت از صنایع دستی استان گفت: برای حمایت بهتر و قانونی از هنرمندان صنایع‌دستی نیاز است که انجمن هنرمندان فعال صنایع‌دستی در استان تشکیل شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید