13:54|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 18 دی 1400 - 13:14
کد خبر: 17458
یادداشت:

کنترل قیمت‌ها در سطح بازار؛ موضوعی فراموش شده در میان مسئولان نظارتی ارومیه

متاسفانه بر خلاف تاکید دولت مبنی بر کنترل قیمت‌ها در سطح بازار، روند صعودی و رو به‌رشد قيمت‌ها همچنان ادامه دارد و تاکنون در سطح بازار، نظارتی اتفاق نيفتاده است و نتيجه دستور دولت، افزايش چندبرابری قيمت‌ها در اين حوزه بوده است!
کنترل قیمت‌ها در سطح بازار؛ موضوعی فراموش شده در میان مسئولان نظارتی ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، طی دوسال اخیر زندگی اکثریت مردم تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته و موجی از استرس و اضطراب را بر مردم وارد شده که متاسفانه سایر مشکلات ناشی از این موضوع نیز در سخت شدن زندگی مردم مزید بر علت گشته است؛ درچنین شرایط برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای با بالا بردن قیمت اجناس و اعمال قیمت‌های سلیقه‌ای بر روی اجناس موجب تشدید گرانی‌ها می‌شوند.

امروزه هر فروشنده‌اي با توجه به نوع محصولي که مي‌فروشد و همچنین با توجه به داخلي يا خارجي بودن آن کالا، قيمت خاصي را در نظر مي‌گيرد و همين امر سبب مي‌شود تا اجناس بدون تعیین اصولی قیمت و بدون اتيکت به فروش برسند که در پی آن، عده‌اي از فروشگاه‌ها در پي کسب سود بيشتر به احتکار روي مي‌آورند که اين کار سبب تشديد افزايش قيمت کالاها می‌شود.

با توجه به پیام‌های دریافتی از سوی مخاطبان، طی سال‌های اخیر موارد بسیاری دیده شده که قیمت روی کالا از قیمت چاپ شده در فاکتور پایین‌تر می‌باشد؛ آن‌ها اظهار می‌کنند هنگامی که قیمت اقلام را کنترل می‌کنند، متوجه تفاوت قیمت مصرف کننده و قیمتی که روی فاکتور وجود دارند، می‌شوند.

در ادامه می‌توان گفت هر اقدامی که باعث شود قیمت درج شده بر روی کالا مخدوش شود و یا برچسبی بر روی قیمت مندرج ثبت شود و یا عدم اتیکت بر روی کالا و حتی اتیکت خلاف قیمت واقعی کالا، تخلف محسوب شده و نظارت مسئولان ذیربط را می‌طلبد.

با گذر ار خیابان‌های سطح شهری شاهد تبلیغات گسترده تخفیفات و قرعه کشی این فروشگاه‌ها هستیم که بایستی گفت عدم نظارت مدیران شهری زمینه را برای جولان تخلفات آنان در شهر فراهم ساخته است.

بارها گزارش‌هایی از گرانفروشی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ثبت و توسط این پایگاه خبری مطرح شده است که متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی از سوی هیچ ارگانی در این زمینه صورت نگرفته است.

در پایان امید است بيان اين مشکلات بتواند مسئولين را وادار به فکر کردن براي اصلاح وضعيت فعلي بازار کند؛ چرا که با توجه به تاکيد دولت مبنی بر کنترل قیمت‌ها در سطح بازار، مسئولان مربوطه حداقل زمينه کاهش چند درصدی اقلام را تامين کنند و تغييرات اساسي را در جهت رفع مشکلات اقتصادی برای خانوار به عمل آورند.

سارامرادی
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

کلام حق
1400/10/18 - 21:36

سردبیر عزیز چیزی رو که خودشون ایجاد کردن وبوجودآوردن چطور دنبال مقصر اصلی باشن .باعث تمام بدبختیها وگرونی وبیکاری ووووو همش خود مسئولانمون هستن نه کس دیگه.گرون بفروشن خون مردم رو بدوشن در عوض جیب مسئولان با مالیت ووووپرتر میشه .یک معادله ی ساده