03:36|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 14 دی 1400 - 11:39
کد خبر: 17444
متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

شرایط انتقال جنین در بانوان

یکی از مؤثرترین روش‌های بیوتکنولوژیک در درمان ناباروری و کمک به بارداری با درصد موفقیت بسیار بالا، روش آی وی اف است که طی آن، سلول‌های جنسی را در محیط آزمایشگاهی و شرایط خاص، لقاح می‌دهند و جنین حاصل را به رحم زن منتقل می‌کنند. با این حال این روش هم در مواردی به دلیل سن بالا، کیفیت پایین تخمک و عدم انتقال صحیح، موفق نبوده و منجر به تشکیل نشدن جنین در آزمایشگاه، شکست فرآیند لانه‌گزینی و یا حتی سقط جنین می‌شود.
شرایط انتقال جنین در بانوان

دکتر میترا حبیب‌زاده، متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه در گفت‌وگو با سرویس سلامت باریش نیوز، اظهار کرد: بانوانی که بارداری برای آنان خطرآفرین می‌باشد و مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای (بیماری‌های پیشرفته قلب، ریه، کلیه و ...) هستند، بایستی قبل از شروع دوره مصرف داروهای آی وی اف با پزشک معالجشان مشورت کرده و از درصد آمادگی خود برای بارداری مطلع شوند.

وی افزود: همچنین بانوانی که سابقه جراحی متعدد روی رحم دارند بعنوان مثال افرادی که سه بار سزارین یا میومکتومی انجام داده‌اند، در آن‌ها امکان چسبندگی جفت به محل برش سزارین یا میومکتومی و خونریزی شدید و غیرقابل کنترل حین سزارین مجدد وجود دارد.

حبیب زاده عنوان کرد: در ادامه لازم به ذکر است بانوانی که در حال مصرف داروهایی همچون راکوتان و داروهای شیمی درمانی هستند و یقینا مصرف چنین داروهایی برای جنین خطرناک بوده و می‌تواند منجر به سقط آن شود.

متخصص زنان، زایمان و نازایی در ارومیه، در پایان تصریح کرد: با توجه به مطالب فوق الذکر و روشی که می‌تواند در این زمینه موثر واقع شود، انتقال جنین به رحم جایگزین است و در این مورد نیز ضروری است با پزشک متخصص زنان، زایمان و نازایی مشورت شود.

آدرس و شماره تماس دکتر میترا حبیب زاده، متخصص، جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه

ارومیه: خیابان حسنی، روبروی بیمارستان مهزاد، ساختمان لقمان ۳، طبقه 2

شماره تماس: 09153414736_33431204

  

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید