04:40|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 13 دی 1400 - 13:35
کد خبر: 17442
یادداشت:

کمبود امکانات و تجهیزات درمانی؛ زخمی عمیق بر تن آذربایجان‌غربی

کمبود امکانات و تجهیزات درمانی و پزشکی، بی‌توجهی و عدم توجه متولیان امر نسبت به وضعیت اسفبار مراکز درمانی و بیمارستان‌های آذربایجان غربی، همواره باعث نارضایتی و اعتراض مردم می‌شود.
کمبود امکانات و تجهیزات درمانی؛ زخمی عمیق بر تن آذربایجان‌غربی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، طی سال‌های اخیر و با شیوع ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی، کمبود امکانات و تجهیزات درمانی و پزشکی بیش از پیش نمایان شده و گلایه شهروندان را به دنبال داشته است.

متاسفانه باتوجه به وضعیت موجود می‌توان گفت که آذربایجان‌غربی در حوزه بهداشت و درمان با مشکلات بسیاری مواجه است که کمبود امکانات درمانی از جمله مهم‌ترین مشکلات مردم، در حوزه بهداشت و درمان است.

در ادامه لازم به ذکر است که ارومیه به عنوان مرکز استان پذیرای افراد بسیاری از شهرستان‌های استان در جهت درمان می‌باشد؛ لذا نیاز است مسئولین ذیربط در جهت تکمیل امکانات و تجهیزات درمانی بیمارستان‌ها تمام تلاش خود را بکار ببرند.

با شروع فصل سرما و در حالی که اکثر بیمارستان‌ها، مراکز درمانی استان و حتی درمانگاه‌ها و مطب پزشکان مملو از افراد بیمار می‌باشد؛ نه تنها برخی از داروها در مراکز بیمارستانی و داروخانه‌ها پیدا نمی‌شود بلکه تعداد زیادی از بیماران از نبود پزشک متخصص گله می‌کنند.

باتوجه به پیام‌های دریافتی، مخاطبان اظهار می‌کنند که در یکی از بیمارستان‌های سطح شهری ارومیه، پزشکان فقط در ساعت‌هاي محدودي از روز فعاليت مي‌كنند و متاسفانه با مراجعه به بیمارستان در ساعات شبانه نمی‌توان هیچ پزشکی در جهت معاینه بیماران یافت.

به گفته برخی دیگر از مخاطبان علاوه بر نبود پزشک متخصص، بسته بودن داروخانه‌ها نیز مشکلاتی را برای بیماران بوجود آورده؛ بطوریکه برای تهیه داروهای تجویزی ناچارند سطح شهر را برای یافتن داروخانه‌ای فعال طی کنند.
 
متاسفانه به صراحت می‌توان گفت که آذربایجان‌غربی در زمينه زيرساخت‌ها محروم بوده و امكانات بهداشتي و درماني آن نيز فرسوده می‌باشد و این در حالی است که مسئولین مربوطه اعلام می‌کنند در زمان حاضر در هیچ بخشی كمبود نيروي متخصص و تجهیزات پزشکی وجود ندارد که پیام‌های دریافتی از سوی مخاطبان عکس این مسئله را ثابت می‌کند.

سخن آخر اینکه انتظار می‌رود متولیان امر بجای شعار و وعده‌های توخالی فکری اساسی در جهت رفع کمبودهای بخش پزشکی اندیشیده و برنامه‌ای اساسی را اتخاذ کنند.

سارامرادی

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید