16:22|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 13 دی 1400 - 12:28
کد خبر: 17439
مسئول روابط عمومی معاونت غذا و دارو اعلام کرد:

اگر شهروندان به دنبال داروی خاصی هستند و یا از عملکرد داروخانه ناراضی هستند ، با سامانه 190 تماس بگیرند

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت غذا و داروی استان آذربایجان غربی شهروندانی که به دنبال داروی خاصی هستند و یا از عملکرد داروخانه‌ها ناراضی هستند ، می‌توانند با سامانه 190 تماس بگیرند.
شهروندانی که به دنبال داروی خاصی هستند و یا از عملکرد داروخانه‌ها ناراضی هستند ، با سامانه 190 تماس بگیرند


به گزارش پایگاه خبری باریش نیوز، دکتر میر وحید علوی اصل کارشناس مسئول واحد DPIC گفت: مردم از طریق سامانه 190 که به‌عنوان مرکز پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت محسوب می‌شود می‌توانند پیگیر کمبودهای دارویی به‌ویژه داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج، ارائه مشاوره دارویی، اطلاع از نحوه صحیح مصرف داروها، مشاوره در خصوص پیشگیری از بروز تداخلات دارویی، اعلام گزارش مسمومیت دارویی و دریافت راهنمایی درزمینهٔ اقدامات اولیه در مسمومیت‌ها و همچنین اعلام شکایات و انتقادات مردمی از عملکرد داروخانه‌ها توسط این مرکز باشند.

کارشناس مسئول واحد DPIC تصریح نمود: هدف از راه‌اندازی این سامانه صیانت از اهداف عالی طرح تحول سلامت، جلب رضایت عمومی و ارتقاء کیفیت خدمات ارائه‌شده می‌باشد. هم‌زمان با آغاز طرح تحول سلامت، این مرکز شروع به کارکرده و در حال حاضر با حضور کارشناسان حرفه‌ای از ساعت 8 صبح لغایت 20 عصر از شنبه تا چهارشنبه پاسخگوی سؤالات مردمی است.

 این مقام مسئول افزود:  معمولاً یکی از بیشترین تماس‌های مردم با سامانه ۱۹۰ در رابطه با کمبودهای دارویی است از همین رو بلافاصله پس از دریافت گزارشان، موضوع توسط کارشناسان مربوطه پیگیری و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اطلاع‌رسانی لازم به فرد تماس‌گیرنده صورت می‌گیرد.

دکتر میر وحید علوی در پایان اظهار داشت: کارشناسان این واحد همه‌روزه به‌غیراز ایام تعطیل از ساعت 8 صبح لغایت 20 عصر آماده پاسخگویی به مردم شریف استان هستند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید