17:46|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 12 دی 1400 - 13:48
کد خبر: 17436
یادداشت:

گلایه شهروندان ارومیه‌ای از وضعیت نامناسب پل‌های عابرپیاده/ بی‌تفاوتی مسئولان شهری نسبت به ساماندهی آن

سالهاست که کمبود پل‌های عابر پیاده در معابر و خیابان‌های پرتردد ارومیه و بی‌توجهی مسئولان نسبت به استانداردسازی آن، مطالبه‌ای برای شهروندان شده که رسیدگی و نظارت متولیان امر را می‌طلبد.
گلایه شهروندان ارومیه‌ای از وضعیت نامناسب پل‌های عابرپیاده/ بی‌تفاوتی مسئولان شهری نسبت به ساماندهی آن

سرویس اجتماعی باریش نیوز، کمبود پل‌های عابر پیاده در معابر و خیابان‌های پرتردد ارومیه و بی توجهی مسئولان شهری به استاندارد سازی آن، در عبور و مرور شهروندان مشکل ایجاد کرده و در برخی از نقاط نیز پل هوایی برای استفاده مردم وجود ندارد که این موضوع منجر به افزایش سوانح رانندگی شده است.

در ادامه بایستی گفت در برخی از مناطق ارومیه نبود ایمنی قابل قبول در پل‌های عابر پیاده باعث شده تا مردم خطر عبور از عرض خیابان را به‌ جان بخرند اما از پل‌های عابر پیاده که ایمنی کافی ندارند، استفاده نکنند.

سالهاست که استفاده و تردد از پل‌های عابر پیاده در ارومیه برای افراد به ویژه سالمندان و زنان باردار با سختی‌های بسیاری همراه بوده است اما ظاهرا برخی مسئولان شهری بی توجه به این موضوع هستند.

لازم به ذکر است که امروزه اکثریت مردم (پیر و جوان) یا کمردرد دارند یا زانو درد و به همین دلیل تمایلی به استفاده از این پل‌های هوایی غیراستاندارد را ندارند؛ وضعیت پل های هوایی به قدری نامناسب است که هر آدم سالمی که دوبار از این پله‌ها بالا و پایین برود قطعا دیسک کمر می گیرد!

در واقع بیشتر شهروندانی که از پل عابر پیاده استفاده نمی‌کنند وقت‌گیر بودن آن را بهانه میکنند؛ چون عبور از این پل‌ها برای کودکان و افراد مسن بسیار دشوار است و بایستی فرهنگ استفاده از پل‌های هوایی در میان شهروندان نهادینه شود و مشخص شود پل عابر پیاده بخشی از مسیر آن‌ها است نه خیابان.

با توجه به پیام‌های دریافتی، مخاطبان اظهار می‌کنند که طی سال‌های اخیر پل‌های عابر پیاده در ارومیه به پناهگاهی برای افراد بی‌خانمان و مکانی برای معتادان تبدیل شده که امنیت شهروندان را به خطر انداخته که نیازمند رسیدگی مسئولان در اسرع وقت می‌باشد.

با توجه به مسائل فوق الذکر سوالی که ذهن را درگیر میکند این است که چرا باید در کلانشهری همچون ارومیه شهروندان از داشتن پل‌های هوایی استاندارد و دارای پله برقی، محروم باشند؟؟؟

در ادامه بایستی گفت که خیابان حسنی، امام، مرکز و ... از جمله خیابان‌های پرتردد شهری بشمار می‌روند که احداث پل‌های عابر پیاده در آن بایستی در اولویت مسئولین مربوطه قرار گیرد.  

سخن آخر اینکه، با توجه به شرایط فوق الذکر، معلوم نیست تدبیر مدیران شهری برای این معضل چه خواهد بود؛ تدبیری که چندین سال است چشم انتظاری شهروندان ارومیه‌ای را به دنبال داشته است!

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید