16:52|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 12 دی 1400 - 11:59
کد خبر: 17433
رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش اعلام کرد:

تاکنون هیچ دستورالعملی جهت بازگشایی استخرهای آبی، صادر نشده است

رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، گفت: تا بدین لحظه هیچ دستورالعملی مبنی بر بازگشایی استخرهای شنا، صادر نشده و صرفا فعالیت مکان‌های آبی تفریحی سرپوشیده در سطح استان بلامانع می‌باشد.
تاکنون هیچ دستورالعملی جهت بازگشایی استخرهای آبی، صادر نشده است

سعید مینایی مهر، رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، در خصوص بازگشایی استخرها، اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، فعالیت مجدد مکان‌های آبی تفریحی سرپوشیده در سطح استان بلامانع می‌باشد.

وی افزود: همچنین رعایت کامل ضوابط و اصول بهداشتی همچون استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و تهویه مناسب و تزریق ۲ دُز واکسن توسط صاحبان مشاغل و  نظارت جدی و موثر بر آن توسط سازمان مربوطه ضروری است.

مینایی‌مهر گفت: استخرها بایستی نکاتی مانند تهویه مناسب، گندزایی مرتب، بلیط فروشی به صورت مجازی یا استفاده از کارت استخر و همچنین جمع‌آوری صندلی‌های اطراف استخر برای جلوگیری از اجتماع شناگران، ظرفیت پذیرش تنها ۳۰ شناگر در هر سانس را رعایت کنند.

وی تاکید کرد: تا بدین لحظه هیچ دستورالعملی مبنی بر بازگشایی استخرهای شنا، صادر نشده است.

رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، در پایان تصریح کرد: شهروندانی که مایل به حضور در استخر هستند، صاحبان استخرهای دولتی و خصوصی، ناجیان، مربیان شنا و ... بایستی جهت بازگشایی استخرها و حضور در آن در سامانه امید ثبت نام کنند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

طیبه قهرمانی سلطان احمدی
1400/10/12 - 19:59

با سلام استخرها باز گشایی بشن عالی میشه چون بسیاری از کسانی که مشکل دارن به واسطه ورزش و پیاده روی در آب حال جسمی و روحیشون بهتر میشد و از بسیار مفید بود آب درمانی براشون الان دوسال هست که متاسفانه خونه نشین شدن و آسیب دیدن