12:32|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 09 دی 1400 - 13:26
کد خبر: 17425
یادداشت:

ضعف ‌مدیریتی در ساماندهی وانتی‌های میوه‌فروش در کلانشهر ارومیه

ساماندهي وانتی‌هاي ميوه‌فروش در کلانشهر ارومیه از جمله موضوعاتي است كه سالهاست به عنوان يكي از ضعف‌های مديريت شهري مطرح بوده و به صراحت می‌توان گفت که سازمان مربوطه نیز در اجرای طرحی جامع و موثر در این حوزه ناتوان بوده و گلایه شهروندان را بدنبال دارد.
ضعف ‌مدیریتی در ساماندهی وانتی‌های میوه‌فروش در کلانشهر ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، فروش میوه و تره‌بار توسط وانتی‌ها در حاشیه خیابان‌ها و حتی پیاده‌روها به هیچ وجه خوشایند نبوده و سالهاست مورد اعتراض شهروندان ارومیه‌ای قرارگرفته است.

متاسفانه به دلیل عدم ساماندهی ‏وانت بار‌های میوه فروش و بی‌توجهی مدیران شهری نسبت به این مسئله، موجب ایجاد گره‌های ترافیکی شدیدی در خیابان‌های ‏سطح شهر بخصوص در ساعات پرتردد خودرو‌ها همچون ظهر‌ها و ‏ساعات بعد از ظهر هستیم.

به جرات می‌توان گفت که با گذر از اکثریت خیابان‌های ارومیه شاهد وانتی‌هایی خواهیم بود که ناخواسته موجب سدمعبر شده و بدنبال کسب روزی حلال هستند.

در ادامه می‌توان گفت که قیمت پایین فروش میوه توسط وانت بار‌ها نسبت به مغازه‌ها باعث ‏رغبت خرید مردم و فعالیت ادامه‌دار وانت بار‌ها شده است، اما ازدحام این وانتی‌ها در اکثریت خیابان‌های اصلی و فرعی شهر منجر به ‏ایجاد ترافیک شهری شده و تردد خودرو‌ها را ‏با مشکل مواجه می‌کند؛ موضوعی که رسانه‌‎ها و شهروندان بار‌ها خواستار ساماندهی آن ‏شده‌اند. ‏

سن آخر اینکه امروز با توجه به شرایط اقتصادی حاکم، انتظار می‌رود متولیان امر در عوض برخورد قانونی و ایجاد مانع برای این قشر، وعده‌های تکراری و چندین ساله خود را در راستای ساماندهی وانتی‌های میوه فروش و اختصاص مکانی مناسب برای آن‌ها، تحقق بخشند.

سارا مرادی

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید