02:42|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 09 دی 1400 - 12:05
کد خبر: 17423
ساماندهی آسفالت خيابان‌ها ومعابر شهری؛

مطالبه‌ به حقی که به حسرت تبدیل شده است

در حالی که اکثریت شهروندان ارومیه‌ای از وضعیت نامناسب جداول و آسفالت خیابان‎ها و معابر این شهر ناراضی و گله‎مند هستند اما متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی از سوی سازمان مربوطه در راستای تحقق مطالبات مردم صورت نگرفته است.
مطالبه‌ به حقی که به حسرت تبدیل شده است

سرویس اجتماعی باریش نیوز، سالهاست که وضعیت اسفناک خیابان‌های ارومیه به یک معضل جدی برای شهروندان و رانندگان تبدیل شده که گله‌مندی آن‌ها را به دنبال داشته است.

با گذر از سطح شهری ارومیه خواهیم دید که زیباسازی آن به یک مسئله فراموش شده تبدیل شده و مبلمان شهری موجود در شان یک کلانشهر نمی‌باشد.

زیبا بودن و تمیز بودن آسفالت خیابان‌ها از جمله مواردی است که می‌تواند در زیباسازی یک شهر بسیار تاثیرگذار باشد، اما ترک خوردگی خیابان‌های اصلی و فرعی که در مرکز شهر ارومیه قرار دارند، چهره‌ای نامناسب را برای شهر به ارمغان آورده‌اند؛ البته این مشکل نه تنها در خیابان‌های مرکز شهر، بلکه در ورودی و معابر شهری نیز به وضوح به چشم می‌خورد.

با توجه به تصاویر ارسالی از سوی مخاطبان، خیابان‌های سطح شهری بارها برای اجرای طرح‌های گازرسانی، فاضلاب، آب، مخابرات و برق حفاری شده و بدون ترمیم به حال خود رها شده‌اند که می‌توان گفت بی‌توجهی ارگان‌ها، فرسودگی خیابان‌ها، عدم ترمیم مناسب و به موقع و عدم کیفیت مصالح مصرفی یکی از دلایل از بین رفتن سطح خیابان‌های شهر است.

در ادامه لازم به ذکر است که در موارد ترمیم نیز به جای آسفالت کامل خیابان، فقط قسمت‌های مشکل‌دار را لکه‌گیری می‌کنند که موجب ناهماهنگی سطح خیابان و بروز مشکلات برای تردد خودروها می‌شود.

بدلیل وضعیت نامناسب آسفالت معابر و خیابان‌ها که بدلیل نشت و زیر سازی نامناسب، دارای دست‌انداز شده‌اند و جلوبندی و کمک‌های وسائل نقلیه به رغم بارها تعمیر دچار مشکل می‌شوند.

مخاطبان دیگر نیز اظهار می‌کنند که بارها برای مرمت و تعویض سنگ فرش‌های معابر و رسیدگی به زیرساخت آن، به سازمان مربوطه مراجعه کرده‌اند اما وعده، تنها پاسخ آن‌ها بوده و تاکنون در این زمینه هیچ اقدامی نشده است.

اعتراض و نارضایتی شهروندان از آسفالت و زیرساخت نامناسب خیابان‌ها و معابر شهر، بارها و بارها به شیوه های مختلف توسط این پایگاه خبری به مسئولان اعلام شده؛ اما هر بار با موجی از بی توجهی مسئولان مواجه شده است.

شهروندان اعتقاد دارند که آسفالت نامناسب علاوه بر اینکه چهره شهر را زشت می‌سازد به وسائل نقلیه مردم نیز خسارت‌های هنگفتی وارد می‌کند که با توجه به وضعیت اقتصادی و افزایش ثانیه‌ای قیمت‌ها، زیان‌های مالی فراوانی را به دنبال دارد.

در ادامه شایان به ذکر است که متولیان امر بایستی آسفالت‌هایی را برای خیابان‌ها انتخاب کنند که تحمل سرمای این شهر را داشته باشد و با آب و هوای منطقه نیز سازگار باشد چرا که در غیر این صورت هر ساله ترمیم آسفالت خیابان‌ها هزینه‌های سنگینی را بر دوش مسئولان شهری می‌گذارد و چهره‌ای نازیبا به شهر می‌دهد.

در پایان انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر در جهت این مشکلات برنامه‌هایی دقیق اتخاذ کرده و قصور گذشته را جبران کنند تا بار دیگری شهروندان و رانندگان ارومیه‌ای با مشکل مواجه نشوند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید