09:14|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 07 دی 1400 - 13:30
کد خبر: 17414

تایید اولین بیمار مبتلا به امیکرون در آذربایجان‌غربی

دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کرونای آذربایجان‌غربی از تایید نمونه آزمایش شده فرد مبتلا به سویه امیکرون در استان خبر داد.
تایید اولین بیمار مبتلا به امیکرون در آذربایجان‌غربی

به گزارش پایگاه خبری باریش نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، موسوی در جلسه کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونای استان با بیان اینکه این فرد ساکن امارات بوده است، گفت: به تازگی این شخص وارد کشور و ارومیه شده است. 

وی با بیان اینکه نمونه تست این شخص پس از ارسال به تهران به دلیل نبود کیت تشخیص در استان تایید شد، اظهار کرد: اقدامات لازم برای قرنطینه و ردیابی نفرات در ارتباط با وی نیز انجام شده است تا از شیوع این سویه در ارومیه جلوگیری شود.

موسوی با بیان اینکه هنوز کیت تشخیص به دلیل نبود تعداد کیت کافی در کشور به استان ارسال نشده است، افزود: نمونه تست موارد مشکوک به سویه امیکرون به تهران برای تایید ارسال می شود.

دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کرونای استان بااشاره به اینکه ۳۰۰ هزار نفر دراستان هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده اند گفت: وظیفه رسانه ها اطلاع رسانی  در مورد اومیکرون  ویروسی که خطرناک است و مردم باید بدانند میزان سرایت این نوع بیماری سه برابر نوع دلتا بوده و اومیکرون کودکان را هم درگیر می کند که احتمال وقوع  موج ششم کرونا در اوایل بهمن خیلی بیشتر است.

وی افزود: استفاده از تمام ظرفیتهای سازمانها برای اطلاع رسانی از خطرات این بیماری مهم است.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید