04:15|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 07 دی 1400 - 12:15
کد خبر: 17412
یادداشت:

ترافیکی که جان مردم را به لب رسانده/ ضرورت احداث تقاطع غیر همسطح در چهارراه مخابرات ارومیه

احداث تقاطع غیرهمسطح دم دستی ترین پاسخ به مسئله ترافیک همیشگی واقع در خیابان برق و چهار راه مخابرات ارومیه است ترافیکی که صدای شهروندان را درآورده و امروز به مهمترین دغدغه افرادی که در این مسیر مجبورند چندین بار در روز تردد داشته باشند، تبدیل شده است.
ترافیکی که جان مردم را به لب رسانده/ ضرورت احداث تقاطع غیر همسطح در چهارراه مخابرات ارومیه


سرویس اجتماعی باریش نیوز، شهر ارومیه با توجه به گسترش روزافزون وسعت و جمعیت آن، نیازمند ساخت پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح در معابر و شریان‌های اصلی شهر بخصوص چهار راه مخابرات است؛ چرا که هم اکنون نیز در این نقطه از شهر شاهد ترافیک سنگین وسایل نقلیه هستیم که ساعت‌ها از وقت و انرژی شهروندان را گرفته و آلودگی فراوان زیست محیطی را به بار آورده است.

در واقع  ساخت‌ تقاطع‌های غیرهمسطح و در رأس آن‌ پل‌ها، از محورهای شهرسازی مدرن برای فرار از تــــرافیــــک‌ سنگین کلانشهرهاست.

مسیر خیابان برق تا خیابان مولوی مناطقی هستند که باتوجه به ترافیک شدید موجود، درحال حاضر باید پل و تقاطع غیرهمسطح در آن ساخته شود. علاوه بر این باتوجه به موقعیت خاص این نقطه از شهر بخصوص در جهار راه مخابرات و تردد فراوان در این مسیر به دلیل وجود پزشکان و قرار گرفتن بسیار از ارگانهای دو لتی و ... در این قسمت از شهر، قطعا مدیریت شهری باید به منظور پرهیز از بزرگ‌تر شدن دامنه مشکلات ترافیکی، با استفاده از توان کارشناسی نخبگان و دانشگاهیان و با نگاهی مبتنی برنیازهای آینده این کلانشهر، نسبت به جانمایی و ساخت تقاطع‌ مورد نیاز در نقاط از شهر اقدام کند.

سخن آخر اینکه، احداث تقاطع غیرهمسطح می تواند با کاهش میزان تاخیر، سبب تسهیل در تردد وسایل نقلیه و بهبود شاخص های ترافیکی، زیست محیطی، ایمنی و اقتصادی در ارومیه تبدیل شود و این امر ضرورت توجه و اهتمتم ویژه را از سوی مدیریت شهری می‌طلبد.         



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید