22:56|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 06 دی 1400 - 13:21
کد خبر: 17407
یادداشت:

ساماندهی سگ‌های بلاصاحب؛ مطالبه‌ای برای حمایت از حیوانات

جولان سگ‌های بلاصاحب، معضلی که سالهاست کلانشهر ارومیه با آن دست و پنجه نرم می‌کند؛ مشکلی که انتظار می‌رود با احداث مراکز نگهداری و ساماندهی سگ‌های ولگرد توسط سازمان مربوطه، سامان یابد.
ساماندهی سگ‌های بلاصاحب؛ مطالبه‌ای برای حمایت از حیوانات

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها با شروع فصل سرما و بارش برف با گذر از کوچه و خیابان‌های شهر مخصوصا در هنگام شب و اوایل صبح شاهد تعداد کثیر سگهای ولگرد در سطح شهر هستیم و این امر آسایش مردم را برهم زده است و طی ارسال تصاویر و پیام به این پایگاه خبری خواستار مطرح شدن و پیگیری این موضوع بوده‌اند.

موضوع ساماندهی و جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر ارومیه یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که طی چند سال اخیر گریبان شهروندان را گرفته است.

براساس قوانین، ساماندهی و جمع آوری سگ‌های ولگرد برعهده شهرداری می‌باشد؛ موضوعی که تاکنون آنگونه که باید اجرایی نشده و همیشه با بی‌توجهی از سوی مدیران شهری همراه بوده یا اگر اقدامی هم صورت گرفته در کاهش جولان و ساماندهی سگ‌ها در سطح معابر و خیابان‌ها تاثیرگذار نبوده است.

جمعیت سگ‌های بی سرپرست در داخل شهر به اندازه‌ای نیست که نیازمند اقداماتی پرهزینه و پیچیده باشد و نباید فراموش کرد که موضوع سلامت آن‌ها مقوله‌ای متفاوت است که روش‌های خاص خود را دارد.

در ادامه لازم به ذکر است که شناسایی عوامل دخیل در افزایش تعداد سگ‌های بی‌سرپرست و رفع آن‌ها در هر منطقه توسط مسئولین مربوطه، می‌تواند در کاهش تعداد سگ‌های بی سرپرست در سطح شهر بسیار موثر است.

پرسه‌زنی و بالارفتن جمعیت سگ‌های ولگرد در سطح شهر، علاوه بر هراس شهروندان، به یکی از دغدغه‌های اصلی آنان نیز تبدیل شده است و مردم خواستار جمع آوری اصولی سگ‌های ولگرد هستند تا با ایجاد مراکز نگهداری از سگ‌های بی‌پناه، مردم نیز از گزند سگ‌ها در امان بمانند.





 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید