22:32|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 05 دی 1400 - 13:34
کد خبر: 17404
یادداشت:

حاشیه‌نشینان؛ شهروندانی فراموش شده در ارومیه

امروزه یکی از مهم‌ترین معضل‌های اجتماعی در کلانشهر ارومیه، گسترش مناطق فقیرنشین و محلات حاشیه‌ای می‌باشد که زمینه ساز بروز آسیب‌های اجتماعی بسیاری در این مناطق بشمار می‌روند که رسیدگی و نظارت مسئولان مربوطه را می‌طلبد.
حاشیه‌نشینان؛ شهروندانی فراموش شده در ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با توجه به اینکه طی چند سال اخیر مهاجرت به شهرها بسیار افزایش یافته است؛ در ارومیه انواع محله‌های جدیدی شکل گرفته که متاسفانه فاقد امکانات رفاهی و ... شهری هستند.

در این مناطق، به طور عمومی، کیفیت ساخت و ساز بسیار پایین، شرایط زندگی و خدمات شهری ضعیف، شرایط بهداشتی غیراستاندارد و ... قابل مشاهده هستند.

با گذر از کوچه و خیابان‌های مناطق فقیرنشین شهری در ارومیه خواهیم دید که در فصول سرد و بارانی سال گل و لای و در فصول گرم هم گرد و خاک معضل همیشگی این محلات می‌باشد.

در واقع بایستی گفت که در چنین شرایطی که مردم با موج زیادی از مشکلات مواجه هستند، شاهد افزایش جمعیت در مناطق مذکور و ساخت و سازهای غیرمجاز هستیم که فاقد استاندارد هستند.

در ادامه لازم به ذکر است که نباید اجازه داد مشکلات در این مناطق بیش از این گسترده شود، حداقل‌ترین کار این است که اگر مسئولان اجازه ندهند ساخت و سازهای جدید در این مناطق صورت بگیرد و یا توجه ویژه‌ای در جهت ساماندهی زیرساخت‌های معابر آن داشته باشند، قطعا بخشی از مشکلات حل می‌شود.

در پایان شهروندان و رسانه های جمعی از مسئولان و متولیان امر انتظار دارند حداقل هر از گاهی به مناطق حاشیه شهر ارومیه سری بزنند و یک روز کاری خود را با مردمان این مناطق بگذارنند تا در برنامه‌ریزی‌ها، تصمیماتی موجه و منطقی اتخاذ کنند.  
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید