16:04|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 05 دی 1400 - 13:26
کد خبر: 17403
یادداشت:

سرعت پایین اینترنت، مانعی جدی در مسیر کسب و کارهای اینترنتی

با گذشت چند‌ین ماه از اوج‌‌گیری اختلالات اینترنتی در ارومیه، کاربران همچنان شاهد افت قابل‌‌توجه کیفیت اینترنت و قطعی‌‌های مکرر آن هستند. به‌رغم وعده‌‌های متعدد برای رفع این مشکلات، هنوز تغییر قابل‌‌ملاحظه و راضی‌‌کننده‌‌ای مشاهده نمی‌شود و به‌نظر می‌رسد دیگر این اختلال‌‌ها به امری عادی بدل شده‌‌اند.
سرعت پایین اینترنت، مانعی جدی در مسیر کسب و کارهای اینترنتی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، امروزه اینترنت یکی از ضروریات زندگی بشری به شمار می رود شاید در سال‌های نه چندان دورتر تنها محققان، دانشجویان و اساتید و اهالی رسانه و خبر در ساعات محدودی از شبانه روز از اینترنت استفاده می کردند؛ اما امروزه قشرعظیمی از مردم عادی اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق موتورهای جستجوگر بین المللی در ساعات مختلف شبانه روز کسب می کنند و ساعات متمادی از طریق فضای مجازی به انجام امورات خود در فضای مجازی می‌پردازند.
 
در این میان افرادی نیز هستند که شغل و پیشه آنها بدون استفاده از اینترنت امکان پذیر نمی باشد و عدم دسترسی و یا قطع بودن آن مشکلات فراوانی در حیطه شغل آنها ایجاد می نماید.

متاسفانه این روزها، سرعت اینترنت در ارومیه به حدی پایین است که بسیاری از کاربران برای مشاهده اخبار و اطلاعات و تصاویر در فضای اینترنت ساعت ها وقت صرف می کنند و در آخر نیز با قطعی اینترنت مواجه می شوند.

سرعت بسیار پایین اینترنت در حالی در شهر ارومیه مشاهده می شود که در این شهر بسیاری از فعالیت های دانشجویان در حوزه تحقیقات و همچنین خدمات رسانی به شهروندان در دستگاه های اجرایی و بانک ها از این طریق انجام می شود.

بر این اساس اگر شهروندان بخواهند از فضای مجازی استفاده کنند و امورات خود را از این طریق انجام دهند، نیاز است که زیر ساخت های لازم در حوزه اینترنت تقویت شده و در این راستا سرعت آن را بهبود بخشند، که متاسفانه افت شدید سرعت اینترنت باعث شده است که میزان گلایه مندی مردم نیز چندبرابر شود.

چه بسا کسانی که از طریق اینترنت کسب درآمد می‌کنند و این قطعی های مکرر در این مدت، خسارات زیادی را به این افراد وارد کرده است.

سخن آخر اینکه، همه می دانند در دنیای امروز اینترنت جزء لاینفک زندگی مردم تبدیل شده است و مسئولان باید ارایه خدمات به مشتریان را در دستور کار خود قرار دهند و خدمت‌رسانی را در شبکه اینترنت ارتقاء بخشیده و به فکر آسایش و راحتی در امورات شهروندان باشند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید