11:17|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 05 دی 1400 - 12:55
کد خبر: 17402
یادداشت:

ایجاد خط مترو؛ اساسی‌ترین نیاز کلانشهر ارومیه جهت کاهش ترافیک شهری

باتوجه توسعه شهری کلانشهر ارومیه، لزوم مطالعات جدی در احداث خط مترو ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است که توجه مسئولین مربوطه را در جهت کاهش ترافیک شهری می‌طلبد.
ایجاد خط مترو؛ اساسی‌ترین نیاز کلانشهر ارومیه جهت کاهش ترافیک شهری

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با توجه به افزایش جمعیت شهری و گسترش شهرک‌ها در ارومیه، توسعه وسایل حمل و نقل عمومی و احداث مترو از نیازهای ضروری شهر می‌باشد که می‌تواند حجم بسیار بالایی از شهروندان را جابجا کند.

از آنجایی که ارومیه جز شهرهای پر خودرو کشور محسوب می‌شود؛ متاسفانه سالیان سال است که از معضل ترافیک رنج می‌برد و باتوجه به این مشکل عدم وجود مترو و وسایل حمل و نقل عمومی مناسب این مشکل را دوچندان کرده و رغبت شهروندان را برای استفاده از خودروی شخصی افزایش می‌دهد.

اين شهر پرونده قطوري از پروژه‌هاي نيمه‌ تمام دارد که هر کدام در مراحل مختلف نيمه تمام مانده‌اند اما در اين ميان پروژه احداث مترو در همچنان در حد یک وعده باقی مانده و فراتر نرفته است، در واقع می‌توان گفت حتي به مرحله کلنگ‌زني نيز نرسيده است.

وعده احداث مترو در کلانشهر اروميه سال‌هاست که از سوي مدیران شهری و شوراي شهر مطرح مي‌شود و هرچند وقت يک‌بار، اين پروژه موضوع بحث قرار می‌گیرد و با اخبار تکراري که رنگ عمل را نخواهد دید، مردم را در انتظار نگه مي‌دارند.

در ادامه لازم به ذکر است که تا کنون هيچ زيرساختي براي احداث خط مترو در شهر اروميه مهیا نشده و مدیران شهری طی جلساتی که هرچند یکبار برگزار می‌شود از آغاز و افتتاح این پروژه سخن می‌گویند که تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته و از سالي به سالي ديگر موکول مي‌شود.

سخن آخر اینکه راه اندازی مترو و بهره مندی از تردد ارزان و آسان می‌تواند راه خلاصی برای رهایی شهروندان از پرداخت هزینه بالای تردد روزانه و صرفه جویی در زمان باشد و از طرفی هم از جهت پیشرفت شهری موثر واقع شود.  

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید