03:07|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 04 دی 1400 - 13:26
کد خبر: 17399
یادداشت:

نارضايتی شهروندان از وضعيت معابر و پیاده‌روهاي شهر/ کم‌کاری مسئولان در مدیریت شهری

ایجاد چاله‌ها و ناهمواری‌های پیاده‌روهای ارومیه و کنده شدن سنگفرش‌های کف پیاده‌روها معضلی است که شهروندان ارومیه‌ای با آن روبرو هستند و نارضایتی بسیاری را بدنبال داشته است.
نارضايتی شهروندان از وضعيت معابر و پیاده‌روهاي شهر/ کم‌کاری مسئولان در مدیریت شهری

سرویس اجتماعی باریش نیوز، پیاده‌رو همانطور که از نامش پیداست به معنای محل عبور بوده و این درحالی است که مدیران شهری موظف هستند که از معابر به عنوان ملک عمومی حفاظت و برای استفاده مردم آماده نگه دارد و آن را از هرگونه تجاوز مصون دارند.

چند سالی است که وضعیت سنگ‌فرش پیاده‌روها در سطح شهری مناسب نیست و چاله چوله‌هایی که در پیاده‌روها وجود دارد، مشکلاتی را برای تردد شهروندان این شهر ایجاد کرده است.

ساماندهی معابر جز حقوق اولیه افراد سالم جامعه وکسانی است که مشکل حرکتی ندارند در حالی که اگر قرار به اضافه شدن شهروندان معلول به این فهرست باشد اوضاع به مراتب وخیم‌تر و بحرانی‌تر خواهد بود.

از مسائلی که بایستی در احداث معابر و پیاده‌روها مورد اهمیت قرار گیرد، استفاده از مصالح استاندارد و با کیفیت و زیرسازی مناسب است.

از سوی دیگر فضای ظاهری پیاده‌روها، بایستی متناسب برای عبور و مرور سالمندان، معلولین، نابینایان، طراحی شود.

آنچه جای‌خالی آن در مدیریت یک کلانشهر حس می‌شود احترام به عابرانی است که به دلایلی به سادگی حق آن‌ها نادیده گرفته می‌شود.

از طرفی هم به دلیل کمبود پارکینگ‌های عمومی و شخصی سبب‌شده حاشیه خیابان‌ها و پیاده‌روها محلی برای پارک خودروها مکان مناسبی به نظر آید.

در ادامه لازم به ذکر است که بایستی مسئولان برنامه‌هایی برای فصل زمستان به دلیل تجمع آب در زیر سنگ‌های کنده و لق شده و چاله چوله‌های پیاده‌روها اتخاذ کنند زیرا در غیر این ‌صورت به دلیل تجمع آب در زیر سنگ‌های کنده و لق شده مردم باید مدام نگران آبی باشند که به لباسشان پاشیده می‌شود، باشند.

موضوع دیگری که قابل ذکر می‌‎باشد این است که در برخی معابر کنده‌کاری و بی‌برنامه‌گی‌ها که در خصوص کارهای عمرانی می‌شود موجبات بروز این اتفاقات در سطح شهرستان را ایجاد می‌کند و این وضعیت برای کلانشهری مانند ارومیه جای تأسف بسیار دارد.

اما سوالی که در ادامه ذهن هر مخاطبی را درگیر می‌کند این است که مسئولین شهری به عنوان مجری و مسئول نظافت شهر باید بیان کنند که دلیل این بی‌نظمی‌ها چیست؟ اصلا از این وضع اطلاعی دارند یا خیر؟ و اگر اطلاع دارد چرا اقدامی مناسب در این زمینه انجام نمی‌دهد؟

در پایان انتظار می‌رود در جهت ساماندهی و نگهداری معابر سطح شهری، یک واحد نظارتی مستمر وجود داشته باشد و رسیدگی‌های لازم را انجام دهد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید