12:35|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 02 دی 1400 - 13:44
کد خبر: 17392
دردسرهای ضمانت بانکی؛

بی عدالتی که از سوی بانک‌ها در حق ضامنین می‌شود

بر اساس بسیاری از پیام‌های مردمی این روزها برخی از بانک‌ها، بدون اطلاع قبلی به ضامن و وام گیرنده، اقدام به مسدود نمودن حقوق ضامن می‌کنند.
بی عدالتی که از سوی بانک‌ها در حق ضامنین می‌شود


سرویس اجتماعی باریش نیوز، در واقع بانک‌ها باید قبل از هر اقدامی در این خصوص، اول با ارسال پیامک به ضامن و وام‌گیرنده اطلاع بدهند؛ سپس اقدام به مسدود نمودن حساب آن‌ها نمايد.

برخی از این افراد که ضامن دوستان و نزدیکان خود شده اند اظهار می‌کنند که همین حقوق اندکی که در این شرایط سخت اقتصادی دریافت میکنند، قربانی ضمانت افراد بی‌خبری می‌شود که یک بازنشسته و یا کارمندی با حقوق اندک به آن‌ها اعتماد و کمک کرده و در عوض آن‌ها، پاسخ محبتی که در حق آنها شده  را با بدی می‌دهند.

حتما تاکنون شرایطی برای شما به‌وجود آمده که بخوانید ضامن یک نفر برای گرفتن تسهیلات بانکی شوید؛ ممکن است در شرایط اعتماد، رودروایسی و کمک به دیگران باشد، اما مساله این‌جاست که همه چیز در این‌جا خاتمه پیدا نمی‌کند.


دردسرهای واقعی وقتی شروع می‌شود که تسهیلات‌گیرنده نسبت به پرداخت اقساط خود اقدام نمی‌کند و ضامن زمانی متوجه این موضوع می‌شود که باید به‌عنوان ضامن، اقساط معوق را پرداخت کند و یا بدون اطلاع او، از حسابش برداشت می‌شود.

متاسفانه در حال حاضر بسیاری از کسانی که ضمانت افراد را برای گرفتن تسهیلات می‌کنند، پای قراردادهای بانکی را نمی‌خوانند و نمی‌دانند در صورت معوق شدن وام‌های بانکی، از حساب آنها اقساط برداشته خواهد شد. اما بعد از مدتی با خالی شدن حساب خود، متوجه می‌شوند که به دلیل ضمانتی که داشته‌اند و عقب افتادن اقساط، بدون اطلاع از حساب آنها برداشت شده است.

کلام آخر اینکه، در حال حاضر این سوال مطرح است که چرا بانک‌ها قبل از اينکه ضامن را از عدم پرداخت اقساط مطلع کنند، اقدام قانوني انجام ميدهند و در این شرایط بد اقتصادی بدون اخطار قبلی از حساب آنها کسر می‌شود؟
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید