19:06|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 01 دی 1400 - 13:27
کد خبر: 17385
یادداشت:

ارومیه؛ کلانشهری با سازه‌های غیراستاندارد

استاندارد نبودن سازه‌های سطح شهری ارومیه معضلی برای شهروندان شده که علیرغم انتقاد رسانه‌های خبری همچنان مورد بی‌توجهی متولیان امر قرار دارد.
ارومیه؛ کلانشهری با سازه‌های غیراستاندارد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، طی سال‌های اخیر، زیرگذرها و روگذرهای بسیاری در کلانشهر ارومیه به منظور کاهش بار ترافیکی شهری ساخته شده اما مشکل ترافیک همچنان لاینحل باقی مانده است؛ در حالی که اگر هزینه این اقدامات برای توسعه و ساماندهی حمل‌ و نقل عمومی هزینه می‌شد نتیجه بهتری به دست می‌آمد.

با گذر از سطح شهری ارومیه به صراحت می‌توان گفت که هیچ یک از زیرگذرهای شهری از استاندارد لازم برخوردار نیستند بطوریکه طبق تصاویر و پیام‌های دریافتی از سوی مخاطبان، چکه کردن آب از سقف زیرگذر و روگذرها در کلانشهری همچون ارومیه به علت بارش باران و برف بیانگر عملکرد ضعیف مدیران شهری می‌باشد.

در ادامه بایستی گفت که احداث این روگذرها نه تنها از حجم ترافیکی شهر کم نکرد بلکه محلی برای کورس رانندگان شده است که عواقب جبران ناپذیری را به دنبال دارد. 

به نظر می‌رسد ایرادات فنی این سازه‌ها تنها در مسائل مذکور خلاصه نمی‌شود وبایستی هرچه سریع‌تر اقدامات لازم بر ای رفع خطر جانی از استفاده‌کنندگان از این پل‌ها و نیز خودروهایی که قصد عبور از روی آن را دارند، اقدام شود تا شاهد به وجود آمدن اتفاقات ناگوار در سطح شهری نباشیم.

در پایان انتظار می‌رود متولیان امر در انجام فعالیت‌های عمرانی با جدیت تمام پای کار آمده و توجه بیشتری نسبت به طرح‌ریزی سازه‌های سطح شهری داشته باشند و بایستی تمام تلاش خود را نسبت به استانداردسازی شبکه‌های موجود به کار گیرند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

علیرضا
1400/10/01 - 18:48

زمانی که مسئولین فقط به فکر تبلیغات خودشان باشند انتظار بیش از ابن نمی نوان داشت