16:02|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 01 دی 1400 - 11:48
کد خبر: 17384
قابل توجه مسئولان نظارتی در ارومیه؛

نان‌های بی کیفتی که هر روز آب می‌روند

این روزها نان‌های عرضه شده در نانوایی‌های سطح شهر ارومیه بی کیفیت است تا جایی که صدای مردم را درآورده است و از مسئولان درخواست نظارت بیشتر را دارند.
نان‌های بی کیفتی که هر روز آب می‌روند


سرویس اجتماعی باریش نیوز، پخت نان در ارومیه از سال‌های گذشته تا کنون وضعیت خوبی ندارد و گلایه مردم را بیشتر کرده است و این گلایه را به راحتی در چشم های مردم هنگامی که برای خرید نان به نانوایی ها مراجعه می کنند می توان مشاهده کرد.

کیفیت پایین نان و دورریز آن در ارومیه موجب نارضایتی بسیاری از شهروندان شده و در این بین بسیاری از نانوایی‌های سطح شهر نیز یکی از دلایل افت کیفیت نان را کیفیت پایین آرد عنوان می‌کنند.

در واقع کیفیت پایین نان تنها مربوط به نان خاصی نمی‌باشد و  از نان لواش گرفته تا سنگک، بربری و دیگر نان‌ها شاهد بی کیفیت بودن آنها هستیم.

متاسفانه، بی کیفیتی و عدم نظارت جدی بر نانوایی های سطح شهر باعث شده مردم شاهد نان بی کیفیت بر سر سفره های خود باشند؛ به طوری که شهروندان از این وضعیت گلایه مند هستند.

بحث نان و کیفیت نان موضوعی است که تازگی ندارد و بی‌کیفیتی نان همواره موجب نارضایتی شهروندان بوده است؛ اما اینکه عرضه نان بی‌کیفیت در ارومیه همچنان ادامه دارد، نشان از عدم نظارت‌ها در این بخش بوده و صحبت‌های مسئولان مبنی بر نظارت و بازرسی صرفا در حد یک شعار و سرکار گذاشتن مردم میباشد.

 بررسی‌های میدانی حکایت از آن دارد در شرایط فعلی که قیمت انواع مواد خوراکی و مصرفی افزایش یافته است برخی نانوایی‌ها برای کسب سود بیشتر به کاهش وزن چانه نان روی آورده‌اند.

در این میان، از کم شدن وزن نان و بی‌کیفیتی نان که بگذریم برخی از شهروندان از این موضوع نیز گلایه‌مند هستند که تعدادی از نانوایی‌ها پخت بعدازظهر ندارند و دلیل آن را هم نداشتن آرد عنوان می‌کنند درحالی‌که داخل نانوایی پر از کیسه‌های آرد است!

کلام آخر اینکه، به نظر می‌رسد در شرایط فعلی که قیمت انواع محصولات مصرفی در کشور افزایش یافته و قدرت خرید مردم روند کاهشی داشته است؛ سازمان‌های نظارتی برای آنکه از سودجویی‌ها جلوگیری کنند باید در این روزها نظارت و بازرسی بیشتری بر بازارهای مختلف همچون پخت نان و نانوایی‌ها داشته باشند.

شیرین شریفی

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید