02:12|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 29 آذر 1400 - 13:27
کد خبر: 17377
یادداشت:

دوربرگردان‌های غیر استاندارد، یکی از عوامل اصلی حوادث رانندگی در ارومیه

دوربرگردان‌ها غیراصولی و اصلاح نشده در سطح شهری ارومیه یکی از عوامل ایجاد حادثه‌های ترافیکی و تشدید آن هستند که در صورت نبود توجه به اصلاح آن‌ها می‌توانند سلامت و جان رانندگان بسیاری را به خطر بیندازد.
دوربرگردان‌های غیر استاندارد، یکی از عوامل اصلی حوادث رانندگی در ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، دوربرگردان‌های سطح شهری برای دسترسی راحت‌تر و ایمن‌تر شهروندان به مسیرهای مختلف در خیابان‌ها و معابر شهری تعبیه می‌شوند که اگر به شیوه اصولی ساخته شود در کاهش بار ترافیکی شهر نقش بسزایی خواهند داشت.

در واقع وجود دوربرگردان‌ها ایجاب می‌کند تا خودروها با سرعتی کم وارد موقعیت شوند که با گذر از سطح شهری ارومیه خواهیم دید که در بعضی محدوده‌ها یک ناهماهنگی میان کارکرد دوربرگردان‌ها و وضعیت معابر ایجاد شده است که دوربرگردان‌ها را غیرقابل استفاده کرده است.

متاسفانه دوربرگردان‌های موجود در سطح شهری ارومیه در برخی از محدوده‌ها، به درستی مکان‌یابی نشده و یا کارآیی لازم را ندارند و این مسئله موجب نارضایتی و گلایه شهروندان از عملکرد مدیران شهری شده است.

تصاویر و پیام‌های دریافتی از سوی مخاطبان بیانگر آن است دوربرگردان‌هایی که در خیابان‌ها و معابر شهری تعبیه شده است از استانداردهای لازم برخوردار نیستند و رانندگان خودرو‌ها هنگام تردد در این دور برگردان‌ها به علت توانایی نداشتن در کنترل فرمان و اینکه در مسیر مناسب قرار نمی‌گرفتند تصادف و خسارت‌های فراوانی را بر خود و سایر خودرو‌هایی که در مسیر خودشان در حال تردد بودند، وارد می‌کنند.

در ادامه شایان به ذکر است که این مسئله چندین بار توسط این پایگاه خبری مطرح شده است ولی متاسفانه تاکنون هیچ جوابیه و اقدامی از سوی مسئولین شهری و سازمان‌های مربوطه انجام نشده است.

در همین راستا و برای رفع این مشکل و همچنین برای بالا بردن سطح ایمنی و کاهش تصادفات ضروری است اقداماتی از قبیل نصب سرعتگیر، نصب تابلوهای اطلاعاتی اخطاردهنده و انتظامی، تعریض و اصلاح  شعاع قوس دوربرگردان، نصب چراغ راهنما، نصب چشم گربه‌ای و رنگ آمیزی سرعت‌گیرهای نصب شده در مناطق ذکر شده،  انجام گردد.

با انجام اقدامات ذکر شده و همچنین اصلاح نقاط حادثه‌ساز از جمله دوربرگردان‌ها برای حفظ جان مردم از آسیب‌های جبران ناپذیر، به طور قطع میزان تصادفات شهری به طور معناداری کاهش می‌یابد و کمتر شاهد وقوع تصادف خواهیم بود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید