00:00|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 29 آذر 1400 - 11:32
کد خبر: 17374
یادداشت:

مردم فریب نقشه آبی کرونایی را نخورند/ بازگشایی های همزمان و خطر افزایش سویه امیکرون

مهمترین ویژگی امیکرون مسری بودن آن است، به طوریکه بر اساس گفته محققان کشور ظرف ۱۷ روز می‌تواند به گونه غالب کشور تبدیل شود و رنگ سر تا سر آبی نقشه کرونایی کشور را دوباره قرمز نماید؛ حال با مشاهده ابتلای یک نفر و مشکوک بودن چند نفر دیگر به سویه امیکرون در کشور نگرانی ها چند برابر شده است.
مردم فریب نقشه آبی کرونایی را نخورند/ بازگشایی های همزمان و خطر افزایش سویه امیکرون


سرویس اجتماعی باریش نیوز، برخی تصور می‌کنند در شرایط آبی کرونایی و خلوت شدن بیمارستان‌ها نیازی به استفاده از ماسک نیست در حالیکه ضوابط عملیاتی رنگ‌بندی‌های کرونایی با ضوابط دوران پایداری و تثبیت شرایط کرونایی متفاوت است براین اساس رعایت پروتکل‌ها در کنار واکسیناسیون همچنان ضرورت دارد و تجربه پیک‌های قبلی نشان داده است که هرگونه سهل‌انگاری ضربه مهلکی را به جامعه وارد خواهد کرد؛ بخصوص زمانی که مهمترین خصوصیت اومیکرون قدرت به شدت بالای آن در ابتلای افراد به کرونا اعلام  شده است.

این روزها وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان آذربایجان غربی به شدت نگران کننده شده است. این گزارش‌ها، می‌تواند هشدار جدی برای درگیر شدن با موج جدید کرونا باشد. در حالی که شرایط حال حاضر کشور به لحاظ کرونا،خوب است و آمارهای روزانه وزارت بهداشت، نشان می‌دهد که روند بستری‌ها و مرگ و میرهای کرونایی، همچنان نزولی است.

کنترل مرزها، پوشش حداکثری واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شستشوی دست‌ها، عدم قرار گرفتن در فضاهای بسته و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در شرایط فعلی باید با جدیت بیشتر دنبال شود.

بر اساس اظهار نظر بسیاری از کارشناسان، در شرایطی که واریانت نگران‌کننده جدیدی به نام اُمیکرون شناسایی شده، بازگشایی‌های همزمان خطرناک بوده و می‌تواند منجر به گسترش بیماری شود.

سخن آخر اینکه، در اثر این بازگشایی های گسترده در سطح جامعه تراکم ایجاد می‌شود و به همین خاطراحتمال انتقال ویروس بیشتر می‌شود. حال با ورود سویه امیکرون به کشور و با توجه به اینکه واریانتی است که می‌تواند از سیستم ایمنی و واکسیناسیون فرار کند، اصلا عاقلانه نیست که این اقدامات و بازگشایی‌های همزمان انجام می‌شد و خطرناکتر از آن اینکه هر روز هم بر تعداد این بازگشایی ها بدون در نظر گرفتن عواقب خطرناک آن افزوده می‌شود. 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

ن ب حضوری شدن
1400/10/02 - 23:43

کیه که توجه کنه تاهمه روبه کشتن ندن بیخیال نمیشن ک

نگران
1400/10/02 - 23:40

چراعاقل کندکاری ک بازآرد پشیمانی مسئولین محترم‌ باحضوری کردن مدارس و امتحانات بازدارید اشتباه گذشته روتکرارمیکنید که تاکی اشتباهات شما رو باید نادیده بگیریم اخه .