13:03|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 28 آذر 1400 - 13:33
کد خبر: 17372
با توجه به بارش‌های اخیر؛

وعده‌های توخالی مدیران شهری ارومیه دوباره نمایان شد

طی دو روز گذشته بارش اولین برف در ارومیه موجب غافگیری مردم شد و عدم توجه مسئولان شهری به خدمات‌رسانی مناسب به شهروندان و ضعف مدیریتی شیرینی روزهای برفی را در کام آن‌ها تلخ کرد.
وعده‌های توخالی مدیران شهری ارومیه دوباره نمایان شد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با بارش برف، در سطح شهری مشکلات بی‌شماری را موجب شد اما در این میان به گفته شهروندان ارومیه‌ای، مدیریت شهری در این کلانشهر بازهم نتوانست از عهده مشکلات بوجود آمده درحد قابل قبولی برآید.

مدتی پیش بارش باران خیابان‌ها و معابر شهری را تاحدودی مسدود و تردد شهروندان با مشکل روبه‌رو کرده بود که سازمان مربوطه علت آب گرفتگی خیابان‌ها و معابر را ریختن زباله در جوی‌ها اعلام کرد و اکنون سوالی که برای مخاطبان به پیش می‌آید این است که در پی بارش برف، مقصر اصلی مشکلاتی که در سطح شهری به وجود آمده، باز هم مردم‌اند؟!

یکی از عمده مشکلاتی که در شهر وجود دارد آسفالت نامناسب و چاله‌هایی هستند که سالهاست به حال خود رها شده‌اند؛ طبق پیام‌های دریافتی از سوی مخاطبان چاله‌های موجود در خیابان‌ها و کوچه‌های شهری در زمان بارش برف و باران پر می‌شوند و تردد ساکنین را دشوار می‌سازند؛ اکنون نیز برای رفت وآمد در کوچه‌ها مجبورند از برف‌های تپه شده بالا بروند و خطر لغزندگی را به جان بخرند.

بسته شدن معابر و خیابان‌ها از دیگر مشکلاتی است که شهروندان طی بارش برف در شهر شاهد هستند و اعلام می‌کنند که عملکرد مدیریت شهری در پی بارش اولین برف قابل قبول نیست.

قبول داریم که ارومیه شهر بزرگی است اما چگونه است که دیگر شهرهای بزرگ توانستند از پس مشکلات ناشی از بارش برف اخیر برآید، اما در ارومیه گویا کمتر سازمان و نهادی وظیفه‌ای در قبال این وضعیت به عهده نداشته است.

در ادامه لازم به ذکر است که نمی توان زحمات کارگران شهرداری را در مواقع بارش برف نادیده گرفت اما به دلیل ضعف مدیریتی که از دیرباز در کلانشهری همچون ارومیه وجود دارد تلاش آن‌ها نیز بیهوده شده و نارضایتی مردم را به دنبال دارد.

حال سوالی که پیش می‌آید این است که وضعیت موجود در شهر مربوط به ضعف مدیریت شهری است یا کمبود بودجه در جهت اجرای فعالیت‌های عمرانی؟

در حال حاضر آنچه مشهود است با هر بار بارش باران و برف مسئولان وظیفه خود را بین سازمان‌ها مرتبط پاسکاری می‌کنند و مشکلات همچنان به قوت خود باقی مانده و در پایان مشخص نمی‌شود که وظیفه در هر دستگاه در کنترل بحران چیست؟

سخن آخر اینکه انتظار می‌رود مسئولین شهری در جهت مناسب‌سازی و استانداردسازی معابر وعده‌های خود را به مرحله اجرا رسانده و تمهیداتی را که در شان یک کلانشهر می‌باشد را مهیا سازند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید