23:55|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 28 آذر 1400 - 13:22
کد خبر: 17371
یادداشت:

اوضاع آشفته مرکز شهر ارومیه؛ منظر شهری قربانی بی‌توجهی مسئولان

سالهاست وجود فضای نامناسب از جمله زباله‌های انباشت شده کنار ایستگاه‌ها، فروش حیوانات، دلالی، دستفروشی، تکدی گری و ... چهره نامطلوبی را به میدان ولایت فقیه (مرکز) به ارمغان آورده‌اند که نظارت و رسیدگی مسئولین شهری را در اسرع وقت می‌طلبد.
اوضاع آشفته مرکز شهر ارومیه؛ منظر شهری قربانی بی‌توجهی مسئولان

سرویس اجتماعی باریش نیوز، میدان ولایت فقیه (مرکز) ارومیه یکی از پرترددترین مکان‌های شهر به شمار می‌رود که سالهاست در وضعیت نامناسبی به سرمی‌برد و انتظار می‌رود که مسئولان چاره‌ای برای زیباسازی و ساماندهی آن بیاندیشند.

با توجه به اینکه میدان ولایت فقیه در مرکز شهر قرار دارد ولی وضعیت کنونی آن به هیچ عنوان در شان کلانشهر تاریخی ارومیه نیست میدانی که مشهور به حضور خلافکارها و فروش غیر بهداشتی پرندگان شده است و آنچه مشهود است بی‌تفاوتی مسئولان شهری در نظارت به چنین وضعی است.

در واقع یکی از شغل‌هایی که سبب شده باگذر از میدان مرکزی شهر، بوی نامطبوعی از آن به مشام رسد فروش انواع پرنده و حیواناتی است که واقعا محل نامناسبی برای خود برگزیده‌اند.


طی چندین سال گذشته مسئله‌ای که مطرح شده ساخت یک زیرگذر همراه با راه‌های دسترسی پیاده‌رو و ماشین رو در مرکز شهر (میدان ولایت فقیه) می‌باشد که می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش ترافیک شهری داشته باشد که تاکنون در حد یک وعده و طرح باقی مانده است؛ در حالی که که اعتبار، وام و تسهیلات لازم برای کار وجود دارد و آنچه وجود ندارد عزم و همت کافی برای اتمام این طرح است.

طبق پیام‌ها و تصاویر دریافتی از سوی مخاطبان و پیگیری این پایگاه خبری مبنی بر رسیدگی به وضعیت نابسامان اصلی‌ترین میدان شهر اما متاسفانه توفیق زیادی در جمع‌آوری دست‌فروشان و مراکز فروش حیوانات، سیگار و قلیان نداشته است و همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند که همین امر نیازمند فرهنگ‌سازی و برچیدن افراد متخلف از مرکز اصلی شهر توسط سازمان مربوطه می‌باشد.

در پایان امید است توجه به رسیدگی و ساماندهی میدان ولایت فقیه در اولویت مسئولین مربوطه قرار گرفته و مرکز شهر ارومیه از نابسامانی خارج شود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید