05:53|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 27 آذر 1400 - 12:21
کد خبر: 17366
یادداشت:

تکدی‌گری؛ تراژدی بی‌پایان در کلانشهر ارومیه

در چند سال اخیر داستان تکدی گری در ارومیه به یکی از معضلات شهری تبدیل شده و هر روز چهره شهره را خدشه‌دارتر می‌کند که تنها راه مقابله با آن همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌های جامعه و مردم است.
تکدی‌گری؛ تراژدی بی‌پایان در کلانشهر ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها باگذر از خیابان‌های سطح شهری ارومیه، حداقل یک نفر مشاهده می‌شود که زیر سایه فقر و به امید یافتن نان شب، دست نیاز به سوی رهگذران دراز کرده است.

متکدیان سطح شهری از شیوه‌های مختلفی از جمله پوشیدن لباس‌های کهنه، سواستفاده از مذهب و اعتقادات مردم، تظاهر به نقص عضو و جلب توجه با استفاده از کودکان برای تحریک احساسات شهروندان سود می‌برند.

این در حالیست که بر اساس ماده ۷۱۳ از قانون مجازات اسلامی هرکس طفل صغیر یا غیررشیدی را وسیله تکدی قرار دهد یا افرادی را به این امر بگمارد به سه ماه تا دو سال حبس و استرداد کلیه اموالی که از طریق مذکور به دست آورده است، محکوم خواهد شد.

طبق پیام‌های دریافتی، مخاطبان اظهار می‌کنند در اکثریت چهارراه‌ها و بخصوص در ورودی تفرجگاه بند ارومیه افرادی (بخصوص کودکان) که از راه دود کردن اسپند یا پاک کردن شیشه‌های خودروها و یا فروختن گل رز، جلوی ماشین‌ها را می گیرند و علاوه بر اختلال در عبور و مرور، شخصیت اجتماعی شهر را تنزل می‌دهند.

لازم به ذکر است که تکدی‌گری زاییده عواملی از جمله بیکاری، اعتیاد، فقر، بیماری، مهاجرت است که سالهاست در ارومیه زیر سایه بی‌توجهی و بی‌تفاوتی مسئولان شهری در حال افزایش است.

در ادامه انتظار می‌رود شهروندان نیز با سازمان‌های ذیربط را یاری کرده و بدون شناخت به کسی کمک نکند چرا که اغلب این افراد با بازی گرفتن عواطف و احساسات مردم سود جویی می‌کنند.

سخن آخر اینکه مسئولان و نهادهای مربوطه برای ساماندهی متکدیان سطح شهری برنامه‌هایی را اجرایی کنند تا بیش از این شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی و زندگی تکدی‌گری در سطح شهری نباشیم.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید