21:54|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 27 آذر 1400 - 11:58
کد خبر: 17364
یادداشت:

آشفته بازار قیمت‌ها در ارومیه، زیر سایه عدم نظارت و بی تدبیری مسئولان

این روزها افزایش قیمت کالاها، موضوعی است که کل اقتصاد کشور را فراگرفته و خاص یک کالا و یا یک منطقه و استان نیست؛ اما در شهر ارومیه کنار این افزایش قیمت‌ها، نبود نظارت متولیان بر بازار، این نابسامانی و افزایش قیمت‌ها را چند برابر کرده است.
آشفته بازار قیمت‌ها در ارومیه، زیر سایه عدم نظارت و بی تدبیری مسئولان

سرویس اقتصادی باریش نیوز، در ارومیه تورم و گرانی افسار گسیخته کالاها به ویژه گرانی کالاهای اساسی مردم را تحت فشار قرار داده و سفره آنها را کوچکتر کرده است.

متأسفانه روزبه‌روز شاهد سوءمدیریت بیشتری از سوی نهادهای نظارتی در استان آذربایجان غربی هستیم، به‌طوری‌که این واقعیت را در جریان توزیع اقلام تنظیم بازار نیز شاهد بودیم و این مسئله برخی از اوقات به مرحله ای میرسد( مانند تشکیل صف های مرغ و... در چند وقت اخیر) که با بی درایتی و سوء مدیریت کرامت انسانی و شأن مردم را هر روز پایین‌تر می‌آورند.

در حالی که انتظار این است که نظارت بیشتری بر نحوه توزیع و شبکه‌های توزیع صورت گیرد و در این راستا برخورد با سودجویان و دلالان را افزایش یابد، اما متأسفانه هیچکدام از این موارد در بازار ارومیه دیده نمی شود.

در حالی که انتظار می‌رفت با روی کار آمدن دولت سیزدهم و اجرای تمهیدات لازم برای کنترل بازار در در دولت جدید، این نابسامانی‌ها پایان یابد؛ اما متاسفانه  نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه بازار برخی مایحتاج اساسی مردم نیز با افزایش قیمت چندین برابر روبه‌رو شد.

بر اساس اظهار نظر بسیاری از کارشناسان این وضعیت نشانه‌ای از ضعف مدیریت اقتصادی و همچنین ضعف نظارت اجتماعی است و ربطی به تحریم‌ها ندارد.

متأسفانه قیمت برخی اجناس در بازار به صورت لحظه‌ای افزایش می‌یابد و برخی اجناس نیز روز به روز کمیاب‌تر می‌شوند که این امر وضعیت را برای مردم سخت و آنان را نسبت به آینده نگران کرده است.

مسئولان باید توجه داشته باشند که تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها به نیروی نظارتی و اطلاعاتی قوی نیاز دارد و خلا همین مسئله امروز باعث شده که تا حدودی بازارشهر ارومیه دچار آشفتگی شود.


این افزایش و تفاوت قیمت ها به قدری مشهود است که برخی مصرف کنندگان پس از شنیدن قیمت نگاهی به موجودی حساب شان می اندازند و به اجبار از خرید صرف نظر یا این که وقت زیادی را صرف رصد در بازار برای خرید ارزان تر می کنند.
 


سخن آخر اینکه، آنچه این آشفتگی را در بازار ارومیه رقم می زند، بی توجهی مسئولان امر به مردم و نداشتن برنامه‌ریزی دقیق است، آن هم در روزهایی که شیوع ویروس منحوس کرونا بر معیشت همه اقشار به ویژه قشر ضعیف جامعه تاثیر شگرفی گذاشته، کمرشان زیر بار گرانی های افسار گسیخته خم شده است.

شیرین شریفی



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید