20:05|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 27 آذر 1400 - 09:46
کد خبر: 17363
در خطبه‌های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه ارومیه مطرح شد:

نظارت فرهنگی ضرورت امروز جامعه

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مسئولان فرهنگی استان با نظارت دقیق، با ضد فرهنگ‌ها برخورد جدی کنند.
نظارت فرهنگی ضرورت امروز جامعه

به گزارش سرویس سیاسی باریش‌نیوز، حجت الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، در خطبه‌های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه 26 آذر با اشاره به این که تولیدات فرهنگی اعم از فیلم و سریال تأثیر فراوانی در تقویت و یا بر عکس، تضعیف فرهنگ جامعه و خانواده‌ها دارد، اظهار داشت: متأسفانه شبکه سریال‌های خانگی، تولیدات و فیلم‌هایی را در این بستر پخش می‌کند که تبلیغ برهنه گری و بی بند و باری است و خانواده‌ها را به ابتذال می‌کشاند.

وی افزود: بر اساس تأکید رهبر معظم انقلاب، فرهنگ موضوع نخست کشور است و باید مسئولان فرهنگی با موضوعات ضد فرهنگ اسلامی که در این فیلم‌ها تبلیغ می‌شود برخورد قانونی کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به فعالیت مستمر شبکه‌های نمایش خانگی و توجه خانواده‌ها به تولیدات آنها گفت: بسیاری از سریال‌های پخش شده در این شبکه‌ها، موجب ترویج بی بند و باری و تضعیف کننده بنیان خانواده‌ها شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: فیلم و سریال، اثر زیادی در فرهنگ جامعه و خانواده‌ها دارد که این امر باید مدنظر مسؤولان فرهنگی برای تمهید برنامه‌های درست و جلوگیری از اقدامات غلط باشد.

وی با اشاره به اینکه در یک دهه اخیر سریال‌های شبکه خانگی به صورت جهشی رشد داشته است، بیان کرد: اکثر این سریال‌ها، تبلیغ کننده برای عادی جلوه دادن بی بندوباری و برهنه گری، تضعیف کننده بنیان خانواده، ارتباط‌های مثلثی و مربعی و استفاده از مواد مخدر و مشروبات الکلی است.

وی با انتقاد از اینکه مسؤولان به فکر این امر نیستند و با ذکر این عبارت که "مسؤولان مگر خوابیده اند؟ " بیان کرد: طبق نظر کارشناسان و صاحب نظران، تأثیر این سریال‌های ایرانی در تخریب خانواده و بی بند و باری بسیار مؤثرتر از تولیدات خارجی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با طرح این سوال که چرا مسئولان راجع به مباحث فکری فکر نمی‌کنند؟، از رئیس جمهوری درخواست کرد تا با جدیت بهبود این روند را از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طلب کند.

حجت الاسلام قریشی در ادامه با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با پرستاران به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار گفت: حضرت زینب کبری (س) علاوه بر مسئله پرستاری، جهاد تبیین واقعه عاشورا را نیز بر عهده داشتند و امروز نیز مسئله جهاد روایت و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی وظیفه همه است.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی ساده زیستی، عفت و حیا، صمیمیت، تقوا، انس و محبت در خانواده را از جمله ویژگی‌های بارز حضرت فاطمه زهرا (س) عنوان کرد.

وی اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) و امیرالمومنین (ع) بهترین الگو و سرمشق در زندگی ما هستند و علاوه بر بانوان که باید حضرت زهرا (س) را الگو بدانند، مردان هم باید امام علی (ع) را اسوه خود بدانند تا بهترین زندگی‌ها را شاهد باشیم.

خطیب نماز جمعه ارومیه با اشاره به روز ۲۶ آذر، روز حمل و نقل و رانندگان خاطرنشان کرد: همه باید قدر زحمات رانندگان را بدانیم و مسئولان مربوطه نیز در جهت حل مسائل و مشکلات آن‌ها برآیند.

امام جمعه ارومیه به ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه نیز اشاره کرد و بر وحدت بیش از پیش این دو نهاد علمی علیه دشمنان این مرز و بوم تاکید کرد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید