06:57|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 25 آذر 1400 - 11:24
کد خبر: 17359
یادداشت:

ارومیه از نبود زیر ساخت‌های استاندارد شهری رنج می‌برد

شهر ارومیه که به عنوان یک کلانشهر شناخته می‌شود ، هر روز بر تراکم جمعیت آن در مناطق شهری و حاشیه‌ آن افزوده می‌شود و رشد این جمعیت قطعا مستلزم ایجاد زیرساخت‌های لازم برای یک زندگی آرام و بدون دغدغه است، زیرساخت‌هایی که نبود آن‌ها باعث بروز مشکلات کثیر در آینده خواهد شد.متاسفانه عدم توجه لازم در معماری شهری ارومیه باعث شده‌است تا ایجاد برخی زیرساخت‌ها با ضعف و مشکل اساسی روبرو شود.
ارومیه از نبود زیر ساخت‌های استاندارد شهری رنج می‌برد


سرویس اجتماعی باریش نیوز، اگر بخواهیم تمامی مشکلات و موانع پیش روی توسعه شهر ارومیه را فقط نام ببریم، با کوهی از این مشکلات روبرو می شویم که به نظر نا امید کننده می آید، اما پتانسیل هایی که این شهر برای توسعه دارد توجیه کننده سعی و کوشش هر چه بیشتر مدیران شهری و دولت برای از بین بردن این مشکلات است.

حال که ارومیه عنوان کلان‌شهر را یدک می‌کشد متاسفانه از نظر تسهیلات و ساختار شهری همچنان کوچک باقی مانده و از ناهنجاری‌های موجود رنج می‌برد.

این مشکلات در بخش‌ها و موضوعات مختلف از جمله؛ مشکلات زیرساختی و عمرانی، مشکلات زیست محیطی، مشکلات صنعتی، مشکلات فرهنگی، مشکلات اقتصادی و بعضاً مشکلات مدیریتی قابل بررسی است.

در واقع بر اساس اظهار نظر بسیاری از کارشناسان، فقدان سند چشم‌انداز جامع و مانع، اولین مشکلی است که تهیه آن مستلزم مشارکت همه دستگا‌ه‌ها و بهره‌بردن از تخصص افراد صاحب‌نظر و حرفه‌ای و البته آشنا با شهر ارومیه است.

متاسفانه، کمبودها و نواقص زیرساختی در بخش‌ها و موضوعات مختلف، بیشترین مشکلات را برای شهر ارومیه به ارمغان آورده است و مشکلاتی که باید از حاشیه‌نشینی، تنگنای فضای تردد شهری و مشکلات ترافیکی، مشکلات مربوط به ناوگان حمل و نقل عمومی، کمبود فضای فرهنگی، ورزشی و تفریحی و همچنین آشفتگی چهره شهر، به عنوان مهمترین پیامدهای آن نام برد.

کلام آخر اینکه، توسعه زیرساخت‌های شهر ارومیه نیازمند عزمی جدی از سوی مسئولا شهری میباشد و مسئولان این شهر باید به این نکته توجه داشته باشند که کلانشهر بودن، صرفا به معنای بزرگ شدن شهر نمی‌باشد؛ چرا که بزرگ شدن بی رویه شهر بدون در نظر گرفتن زیر ساخت‌های شهری قطعا مشکلات جبران ناپذیری را برای شهروندان بوجودمی‌آورد که در حال حاضر نیز شهروندان این دیار با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند و آلودگی پی در پی هوا در چند وقت گذشته تنها گوشه ای از این مشکلات به وجود آمده می‌باشد.

شیرین شریفی





 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید