12:37|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 24 آذر 1400 - 13:24
کد خبر: 17357
یادداشت:

ارومیه؛ کلانشهری که از کمبود هر گونه امکانات تفریحی رنج می‌برد!

کمبود اماکن تفریحی در کلانشهر ارومیه مهم‌ترین مشکل برای سپری کردن اوقات فراغت جوانان و خانواده‌ها به شمار می‌رود به طوری که شهروندان ارومیه ای همواره از این موضوع گله‌مند هستند.
ارومیه؛ کلانشهری که از کمبود هر گونه امکانات تفریحی رنج می‌برد!


سرویس اجتماعی باریش نیوز، بسیاری از خانواده های ارومیه‌ای برای گذران اوقات فراغت خود در آخر هفته های خود باکمبود یا نبود فضاهای تفریحی مواجه‌ هستند و این جای خالی را با مراجعه به کافه‌ها،سفره خانه ها و مجتمع های گردشگری پر می کنند.

 ارومبه به دلیل کمبود و فضاهای تفریحی از قبیل شهربازی‌های نوین و الکترونیک در قالب پارک‌های تفریحی کودکان، خانه‌های بازی و پارک‌های تفریحی بزرگسالان چندین سال است که دارای هیچ‌گونه برنامه و نگرش جدیدی نیست.

در واقع، ساخت اماکن تفریحی بخشی از وظایف شهرداری هاست اما بخش دیگر با مشارکت سایر دستگاه ها انجام می شود.

یکی از شاخص‌های رفاه شهری، افزایش تسهیلات و امکانات زیست محیطی و زندگی بهتر است و شهر بدون داشتن مراکز تفریحی، قطعا شهر ایده‌الی برای شهروندان  آن منطقه نخواهد بود.

در واقع باید به این نکته اشاره کرد که، گسترش شادی و نشاط در جامعه، آن قدری که آسیب‌ها و بزهکاری اجتماعی برای جامعه هزینه دارند، هزینه‌بر نیستند، از این رو می‌توان با رعایت قوانین حاکم بر جامعه، به آسانی زمینه‌های لازم برای شادمانی را فراهم کرد.

به دلیل کمبود و فضاهای تفریحی در ارومیه از قبیل شهربازی‌های سر بسته و الکترونیک در قالب پارک‌های تفریحی کودکان، خانه‌های بازی و پارک‌های تفریحی بزرگسالان سالیان سال است که دارای هیچ‌گونه برنامه و نگرش جدیدی نیست و این امر نیاز مبرم مسئولان مربوطه را می‌طلبد.

متاسفانه قلیان هایی که این روزها پای ثابت تفریح بسیاری از جوانان و خانواده ها شده و البته بوستان هایی که در گذشته محلی برای سپری کردن اوقات فراغت و بازی کودکان بود که امروز به سیطره دودهای سمی درآمده است.

سخن آخر اینکه متاسفانه جوانان ارومیه به دلیل کمبود امکانات تفریحی سالم و ارزان، رو به قلیان سراها و قهوه خانه ها می آورند. آنان به دلیل بیکاری و ناامیدی از شرایط اقتصادی و اجتماعی شان تنها مکانی که برای رسیدن به آرامش مهیا می بینند، همان قلیان سراهاست و اگر از سوی مسئولان شهری و ارگانهای مربوطه عزمی جدی برای ساخت اماکن تفریحی در این کلانشهر صورت نگیرد با افزایش روی آوردن جوانان به مکان‌هایی که ممکن است تهدیدی جدی برای سلامت و روح و روان آنها باشد روبرو شویم و این امر قطعا عواقب جبران ناپذیری را برای جامعه به همراه خواهد آورد.

شیرین شریفی


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید