17:07|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 24 آذر 1400 - 13:22
کد خبر: 17356
یادداشت:

رفع معضل بیکاری، اراده راسخ مسئولین را در احیای واحدهای تولیدی می‌طلبد

طی سال‌های اخیر تعداد زیادی از واحدهای تولیدی و صنعتی در آذربایجان‌غربی، تعطیل و نیمه تعطیل هستند که این تعطیلی‌ها و به دنبال آن بیکار شدن تعدادی از کارگران یکی از معضلات و مشکلات اساسی در استان محسوب می‌شود که رسیدگی و حمایت متولیان امر را می‌طلبد.
رفع معضل بیکاری، اراده راسخ مسئولین را در احیای واحدهای تولیدی می‌طلبد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، متاسفانه طی سال‌های اخیر به دلیل مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، نوسان نرخ ارز، تورم، افزایش قیمت مواد اولیه و مشکلات مدیریتی بخشی از ظرفیت‌های تولیدی استان به حالت رکود و تعطیلی درآمد که رفع آن‌ها نیازمند توجه و حمایت مسئولان مربوطه از صنایع می‌باشد.

متاسفانه بیکاری ناشی از تعطیلی واحدهای تولیدی یکی از مشکلات آذربایجان‌غربی در دو سال اخیر بوده است که بدون شک احیای این واحدهای راکد و نیمه فعال می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش اشتغالزایی، داشته باشد.

جوانان تحصیل کرده در استان، در سال های آغاز به کار واحدهای تولیدی و صنعتی به ایجاد شغل و فرار از معضل بزرگ بیکاری دل خوش کرده بودند که شیوع ویروس کرونا و افزایش تحریم ها چالش‌های اقتصادی متعددی را برای آن‌ها به وجود آورده که گذران زندگی را برای آن‌ها دشوار کرده است.  

طبق اظهارات صاحبان کارخانه‌ها؛ تامین مواد اولیه برای واحدهای تولیدی، تجهیز و نوسازی دستگاه های مورد نیاز واحدهای تولیدی، پرداخت دست مزد کارگران و هزینه های آب، برق، گاز همگی جز عواملی هستند که نگهداری و توسعه واحدهای تولیدی را بدون دریافت حمایت دولت و مسئولین دشوار می‌سازند.

در ادامه اظهارات آن‌ها بایستی گفت که در حیطه احیای واحدهای تولیدی، مشکلی که از گذشته وجود داشته این است که بانک‌ها به جای اینکه صاحبان تولید را حمایت کنند، سبب افزایش مشکلات آن‌ها در این زمینه شده‌اند.

این درحالی است که مسئولان می‌گویند تاکنون اقدامات و حمایت‌های لازم در راستای احیای واحدهای تولیدی صورت گرفته است و در مقابل آنچه از اقدامات آن‌ها برای همگان مشهود است؛ وعده‌های پوچ و توخالی است که گویا قصد عملی شدن ندارد.  

در پایان انتظار می‌‎رود در جهت احیای واحدهای تولیدی وام‌هایی با بهره کم برای آنان اختصاص یافته و مسئولین مربوطه نیز در این زمینه تمام تلاش خود را بکار برده تا شاید از این طریق بتوان مشکلی از مشکلات جوانان را حل کرد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید