01:01|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 23 آذر 1400 - 12:54
کد خبر: 17352
یادداشت:

جای‌خالی مسئولیت شهروندی/ زباله‌هایی که باعث از بین رفتن سیمای شهر می‌شوند

رهاکردن زباله در معابر شهری ارومیه سالهاست که چهره کریهی را مهمان این کلانشهر کرده است که نیازمند افزایش سطل زباله و فرهنگسازی در بین عموم مردم می‌باشد.
جای‌خالی مسئولیت شهروندی/ زباله‌هایی که باعث از بین رفتن سیمای شهر می‌شوند

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روز‌ها کافی است در سطح شهر قدم بزنید تا از نزدیک شاهد جولان انواع زباله از جمله ماسک، دستمال کاغذی‌های مصرف شده، ته سیگاری، دستکش‌های نایلونی، قوطی‌های ضدعفونی کننده و ... در کوچه‌ها و خیابان‌ها باشید.

در واقع رهاسازی زباله‌ها در کوچه‌ها و خیابان‌ها و داخل جوی چندان عادی شده است که کسی از آن به عنوان معضل زباله یاد می‌کند و شاید حتی زباله به حساب نیاورند.

متاسفانه برای عده ای فرقی ندارد در کوچه و خیابان یا پارک و بازار سطل زباله وجود داشته باشد یا نداشته باشد، در هر صورت شهروندان بی اعتنا زباله را روی زمین رها می‌کنند.

اگرچه ممکن است برخی مشکلات نظیر کمبود سطل زباله و ... مطرح باشد اما این موارد دلیل نمی‌شود که عده‌ای خواسته یا ناخواسته فرهنگ شهرنشینی و بهداشت عمومی را رعایت نکنند.

در ادامه بایستی گفت که رهاکردن زباله‌ها در کوچه‌ها و خیابان‌ها و معابر شهری  مشکلات زیادی را به لحاظ بهداشتی به وجود آورده است و با توجه به جولان ویروس کرونا، انباشت زباله‌ها علاوه بر زشت کردن منظره بصری شهر، آسیب‌های زیادی به محیط زیست وارد می‌کند.

در آخر بایستی مدیران شهری این موضوع را مدنظر قرار داده و بدانند برای بهبود وضعیت در این امر در کنار فرهنگسازی باید افزایش سطل زباله و ساماندهی جوب‌های خیابان‌ها مدنظر قرار گیرد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید