16:08|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 22 آذر 1400 - 13:02
کد خبر: 17344
یادداشت:

سویه جدید کرونا در همسایگی آذربایجان‌غربی/ مردم رعایت دستورالعمل‌ها را جدی بگیرند

هرگونه ساده‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند مانند آتش زیر خاکستر برای شعله‌ورشدن کرونا عمل کند و عاملی در جهت شیوع امیکرون، سویه جدید کرونا در سطح استان شود.
سویه جدید کرونا در همسایگی آذربایجان‌غربی/ مردم رعایت دستورالعمل‌ها را جدی بگیرند

سرویس اجتماعی باریش نیوز، روند کاهشی مبتلایان به کرونا در روزهای اخیر، با کاهش حساسیت و ساده‌انگاری برخی افراد در آذربایجان‌غربی همراه بوده که هشدار مسئولین مربوطه را به دنبال داشته است.  

متاسفانه بر اساس بررسی‌های صورت گرفته و اعلام کارشناسان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اکثر حوزه‌ها نسبت به ماه‌های گذشته بشدت کاهش یافته که این مسئله می‌تواند زنگ خطری برای استان تلقی شود.

امیکرون، نام سویه جدید ویروس کرونا است که اخیرا شناسایی شده است و به دلیل اینکه جدید و ناشناخته است، اطلاعات دقیقی از آن در دست نیست. تنها براساس نقل قول‌ها، امیکرون بیشتر در کودکان و اشخاصی که واکسن دریافت نکرده‌اند، دیده شده است.
از طرفی هم برخی متخصصان می‌گویند که سویه امیکرون توانایی انتقال به اندازه سویه دلتا را داراست.

کشورهای همجوار ما هم اکنون در مرحله ورود به وضعیت هشدار هستند و مواردی از ابتلا به امیکرون در آن گزارش شده است؛ لذا در این خصوص شهرهای مرزی آذربایجان‌غربی باید در آماده باش کامل باشند و دستگاه‌های مرتبط باید نظارت‌ها را در این شهرها جدی‌تر اجرایی کنند.

در شرایط فعلی آنچه از هشدارهای مسئولان حاصل می‌شود تداوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بوده و اگرچه همه از زندگی کرونایی خسته شده‌اند اما چاره‌ای جز مقابله با کرونا با استفاده از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وجود ندارد.

این روزها خصوصا در روزهای تعطیل با گذر از مسیرهای منتهی به تفرجگاه‌های ارومیه شاهد ترافیک سنگینی که نشان‌دهنده ساده‌پنداری کرونا از سوی مردم هستیم و همین شرایط خوب کرونایی، با یک غفلت و سهل انگاری از سوی همگان، می‌تواند به خطر جدی تبدیل شود.

در پایان بایستی گفت کنترل مرزها، پوشش حداکثری واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شستشوی دست‌ها، عدم قرار گرفتن در فضاهای بسته و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در شرایط فعلی از عواملی هستند که بایستی همچون گذشته با جدیت بیشتر دنبال شود. در همین حال، مهم‌ترین نکته پایش و غربالگری مرزهای خارجی برای پیشگیری از ورود امیکرون است.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید