20:58|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 21 آذر 1400 - 13:21
کد خبر: 17341
یادداشت:

بلاتکلیف ماندن افتتاح بوستان سلامت ارومیه زیر سایه بی‌برنامگی مدیران شهری

در شهر ارومیه کم نیستند پروژه هایی که سال ها کلنگ اجرای آنها به زمین خورده تا بخشی از کمبودهای شهر ارومیه را در بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را حل کنند، اما متاسفانه بعد از گذشت سال ها هنوز خبری از اجرا و اتمام این طرح ها نیست.
بلاتکلیف ماندن افتتاح بوستان سلامت ارومیه زیر سایه بی‌برنامگی مدیران شهری


سرویس اجتماعی باریش نیوز، شالوده مدیریت شهری عبارت است از برعهده گرفتن نقشی فعال در توسعه، مدیریت و هماهنگ سازی منابع برای دستیابی به اهداف توسعه شهری؛ در واقع  مدیریت شهری می تواند به دنبال ايجاد محيطي بهتر، مساعد تر، سالمتر، آسان تر، مؤثر تر و دلپذير تر براي كليه ساكنان يك شهر باشد.

در این میان پارک سلامت ارومیه( ساغلیق) که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۵ آغاز شد و در سال 99 فاز اول آن افتتاح گردید ، متاسفانه بر اثر بی توجهی مدیران شهری ارومیه همچنان به حال خود رها شده است و در این میان سوال بسیاری از شهروندان از شهرداری این است که بلاخره چه زمانی شاهد افتتاح این پارک خواهند بود؛ چرا که بسیاری از شهروندان اظهار میکنند که ممکن است قبل از افتتاح به دلیل بی توجهی و سهل انگاری مسئولان امر شاهد تخریب آن باشند.

متاسفانه پارک سلامت( ساغلیق)  که در امتداد پارک‌های ائللرباغی، ساحلی و گوللرباغی (دانشجو) و در ادامه ساحل رودخانه شهرچای ارومیه واقع شده است و  از سال‌ها قبل در حال ساخت بوده این روزها دیگر بطور کامل به حال خود رها شده است.

سوالی که در این میان در ذهن بسیاری از شهروندان ارومیه شکل میگیرد این است که بلاخره چه زمانی شاهد افتتاح این پارک خواهند بود؟ چرا که بر اساس گفته بسیاری از آنها ممکن است این پارک به علت بی توجهی مسئولان شهری و به حال خود رها کردن آن قبل از افتتاح تخریب شود!

مطالبات عمومی مردم ارومیه  برای ایجاد فضاهای بهتر در حوزه‌های اجتماعی از جمله پارک‌ها و بوستان‌های تخصصی بیانگر آن است که مدیران شهری این دیار هنوز با شرایط ایده‌آل فاصله بسیاری دارند.
حال باید منتظر ماند و دید که مسئولین چگونه با پیگیری و تلاش در صدد راه اندازی این پروژه برای مردم ارومیه بر خواهند آمد و شایسته است که شهرداری و در کنار آن مسوولین مربوطه در این امر به طوری هماهنگ باشند که وعده‌ها براساس واقعیت‌ها باشد تا باعث دلسردی مردم نشود.

سخن آخر اینکه، همه آنچه در این یادداشت گفته شد به معنای خرده گرفتن از تلاش های مجدانه مسئولان شهری نیست، بلکه هدف از یادآوری این مشکلات، برجسته کردن دوباره خواسته ­های واقعی مردم برای مدیران شهری این  دیار است؛ چرا که یادآوری از وظایف ذاتی رسانه­ های حرفه­ ای و مردمی است.






 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید