04:33|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 21 آذر 1400 - 12:36
کد خبر: 17338
یادداشت:

پیاده‌‎روهای ارومیه در تسخیر پارک غیرقانونی خودروها

یکی از مشکلاتی که از دیرباز در کلانشهر ارومیه وجود داشته و همچنان نیز در اکثریت نقاط شهری قابل رویت است پارک کردن خودرو در پیاده‌روها، محدوده خیابان و تجاوز به حریم شهروندان است که نظارت مسئولین مربوطه را می‌طلبد.
پیاده‌‎روهای ارومیه در تسخیر پارک غیرقانونی خودروها

سرویس اجتماعی باریش نیوز، افزایش روزافزون خودرو‌ها و عدم رشد معابر شهری در ارومیه باعث شده که برخی صاحبان خودرو‌ها به حق و حقوق شهروندان بی‌تفاوت و بی‌توجه بوده و با پارک‌کردن خودرو در محل عبور ویژه عابران و نادیده گرفتن حریم و سد معبر کردن، موجبات نارضایتی آنان را فراهم آورده و عبور و مرور مردم را با مشکل مواجه می‌سازند.

در ادامه آنچه ذکر این مطالب را دوچندان کرده، پیام‌ها و تصاویر دریافتی از سوی مخاطبان مبنی بر عدم پارک صحیح خودروها در فضای شهری و سد معبر توسط آن‌ها می‌باشد که یکی از مهم‌ترین عوامل حضور عابرین پیاده در حاشیه خیابان و بروز تصادفات به شمار می‌رود.

بارها دیده شده که وقتی عابران با خودروهای پارک شده در پیاده‌روها مواجه می‌شود به ناچار از سواره‌رو تردد خواهند کرد که این نیز ممکن است خطر برخورد با وسایل نقلیه عبوری را به همراه داشته باشد.

در قانون آمده است که هرگونه اشغال فضای عمومی به منظور استفاده شخصی بدون مجوز، سد معبر است و در قانون تخلف شناخته شده و به سازمان مربوطه اجازه داده شده که بدون دستور قضائی با خاطیان برخورد کرده و وارد عمل شود.

در این میان باید پرسید که چقدر در این زمینه فرهنگسازی شده است؟ آیا قانون وضع شده ضعف دارد که اجرایی نیست؟

با تمام این تفاسیر امید است مسئولان مربوطه در این زمینه اقدام جدی انجام داده و شهروندان نیز نسبت به رعایت حقوق شهروندی توجه ویژه داشته باشند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید