13:45|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 21 آذر 1400 - 11:37
کد خبر: 17337
یادداشت:

نبود نظارت و اعمال قیمت‌های سلیقه ای در بازار ارومیه

این روزها اعلام قیمت اجناس و کالا از سوی فروشندگان در ارومیه به صورت لحظه‌ای و سلیقه‌ای بالا رفته و دیگر نمی‌توان یک کالا را در رنج قیمتی ثابتی در بازار یافت.
نبود نظارت و اعمال قیمت‌های سلیقه ای در بازار ارومیه

سرویس اقتصادی باریش نیوز، در دو سال گذشته قیمت‌ها به شکل باورنکردنی لحظه به لحظه در حال افزایش است، به گونه‌ای که دیگر مدیریت آن سخت به نظر می‌رسد.

این روزها شهروندان ارومیه ای از نظارت ضعیف بر قیمت های بازار شاکی هستند و معتقدند چون نظارت نیست، قیمت ها هم سلیقه ای تعیین می گردد.

وارد فروشگاه عرضه مواد غذایی که می‌شوی، این نوسان را بیشتر می‌توان دید. برچسبهایی که به روی اجناس نصب شده و هر لحظه در حال تغییر است، حکایت از این نابسامانی قیمت‌ها دارد.

فروشــندگان در نبود نظارت دستگاه‌های مربوطه محصولات  خود را به صورت ســلیقه ای به خریداران عرضه می کنند. افزایش لحظــه به لحظه قیمت انواع کالاهای اساسی در ارومیه، صدای مردم را درآورده و انگار این روند قصد توقف ندارد. هر بار هم که علت افزایش لحظه ای محصولات را جویا میشویم آن را به بالا رفتن دلار نسبت میدهند.

حال سوال اساسی اینجاست که چرا با افزایش دلار قیمت کالاها بالا میرود اما با کاهش آن، هیچ محصولی ارزان نمیشود.

این روزها دیگر گرانی و افزایش قیمت کالاهای اساسی گویا موضوع چندان عجیب و غریبی برای اقتصاد و مسئولان ما نیست؛ چرا که کمترین واکنش به این موضوعات از سوی همین مسئولان شکل می‌گیرد.

 تلاطم و نوسان در بازار ارز، عدم ثبات قیمت‌ها و تغییر روزانه آن در ارومیه فرصتی را در اختیار افراد سودجو و برخی دلالان قرار داده تا از آب گل آلود ماهی بگیرند و در این آشفته بازار و شرایط سخت اقتصادی به‌فکر سود بیشتری باشند.

با گشت و گذاری در بازار شهر ارومیه وقتی به قیمت کالاهای اساسی در چند ماهه اخیر نگاهی می‌اندازیم، متأسفانه شاهد سیر صعودی قیمت این اجناس و کالاها هستیم و شرایط به گونه‌ای است که روز به روز گلایه‌ها از وضعیت اقتصادی جامعه بیشتر شده و برخی از بازاریان هم با بهانه کردن افزایش نرخ دلار لوازم و اقلام اساسی مردم را که تاریخ خرید آن به قبل از افزایش نرخ دلار برمی‌گردد به قیمت روز می‌فروشند.

سخن آخر اینکه، شهروندان ارومیه این روزها خواستار نظارت بیشتری از سوی مسئولان بر بازار شدند و اذعان دارند که باید در این ایام نظارت ها بر بازار بیشتر شود و با متخلفین و برهم زنندگان بازار با جدیت برخورد شود تا دیگر هر روز شاهد تفاوت قیمت در نقاط مختلف شهر نباشند.

شیرین شریفی

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

کلام حق
1400/09/21 - 20:59

کشوری که اداره کردنش سلیقه ای باشه وضعیت اقتصادی وقیمت گذاریشم سلیقه ای میشه .همه رجال در حال گردش وسیاحت در خارج هستن ومردم در فلاکت.آخرالزمان یعنی همین