10:10|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 18 آذر 1400 - 13:48
کد خبر: 17328
یادداشت:

وضعیت نامناسب مراکز درمانی در ارومیه

یکی از مطالبات شهروندان ارومیه‌ای عدم رسیدگی مسئولان به وضعیت نابسامان درمانی، زیرساخت‌های حوزه سلامت، کمبود تخت‌های بستری و امکانات موجود در مراکز درمانی و درمانگاه‌هاست که نظارت سازمان‌های مربوطه را می‌طلبد.
وضعیت نامناسب مراکز درمانی در ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، امسال با فرا رسیدن فصل سرما به جز کرونا، آنفولانزا و سرماخوردگی نیز در بین مردم شایع است و افراد ناچارند برای درمان به بیمارستان و ... مراجعه کنند اما گاهی به دلیل کثیر بودن مراجعه‌کنندگان بهداشت در مراکز درمانی نادیده گرفته می‌شود که خود باعث ایجاد مشکلات زیادی برای بیماران و همراهان آن‌ها می‌شود.

 امروزه یکی از چالش‌های اساسی پیش‌روی شهروندان ارومیه‌ای؛ وضعیت نامناسب برخی از مراکز درمانی و درمانگاه‌های سطح شهری از لحاظ بهداشتی می‌باشد.

تعداد مراکز درمانی و بهداشتی در ارومیه نسبت به دوران قبل از کرونا افزایش یافته است اما این امر نیازمند توجه بیشتر در حوزه مدیریت و وضعیت بهداشت آن می‌باشد نه اینکه تنها یک مرکز درمانی ساخته شده و به حال خودش رها شود.

طبق پیام‌های دریافتی از سوی مخاطبان هنگام مراجعه در برخی از مراکز درمانی سطح شهری ارومیه، شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود و متاسفانه بخش تزریقات در مراکز درمانی وضعیت وخیم‌تری دارد.

بنا به اظهارات آنان متاسفانه پس از هربار تزریق، اقدامی از سوی کادر مراکز درمانی در جهت تعویض ملحفه صورت نمی‌گیرد و این بی‌توجهی می‌تواند در انتقالی انواع آلودگی‌ها و بیماری‌ها موثر باشد.

در پایان امید می‌رود دستگاه‌های نظارتی بررسی و تحقیقات لازم را به عمل آورند و همچنین در این زمینه به افکار عمومی پاسخگو باشد و تا زمانی مشکل حل نشود مطالبه عمومی از مسئولان ذی‌ربط وجود داشته و فراموش نخواهد شد.

 
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید