21:20|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 18 آذر 1400 - 13:40
کد خبر: 17327
یادداشت:

گله‌مندی شهروندان ارومیه‌ای از عدم ساماندهی ضایعات‌فروشان

این روزها وجود ضایعات فروشان و مشاغل مزاحم در محدوده کلانشهر ارومیه، علاوه بر تضعیف سیمای شهری موجب گلایه شهروندان شده که رسیدگی و نظارت مسئولین مربوطه را می‌طلبد.
گله‌مندی شهروندان ارومیه‌ای از عدم ساماندهی ضایعات‌فروشان

سرویس اجتماعی باریش نیوز، وجود مشاغل مزاحمی همچون انبارهای جمع‌آوری ضایعات در سطح شهری ارومیه، معضلی قدیمی است که بارها ضرورت انتقال این‌گونه مشاغل به خارج از شهر توسط رسانه‌ها مطرح شده اما نه تنها به خارج از شهر منتقل نشده‌اند بلکه شاهد رشد این مشاغل در داخل شهر هم بوده‌ایم.

در ادامه لازم به ذکر است که فعالیت ضایعات فروشان در محدوده شهری خطرات زیادی به همراه دارد، زیرا ضایعات از اماکن‌ مختلف جمع‌آوری شده و بازیافت نادرست آن‌ها آلودگی‌های خاص خود را به دنبال دارد.

متاسفانه بیشتر مردم شهر ارومیه از وجود این مشاغل در داخل شهر گلایه‌مند هستند؛ صدای خرد کردن آهن، پلاستیک و دیگر فلزات به نوایی گوش خراش تبدیل شده است که تاکنون مسئول یا سازمانی در جهت ساماندهی این مشکل اقدامی نکرده است.  

عمده‌ترین مکان‌های ضایعات فروشی ارومیه، در خیابان خرمشهر مستقر هستند که این موضوع برای اکثریت از ساکنین این منطقه مشکلاتی بوجود آورده و از طرفی هم کم‌کاری سازمان‌های مرتبط مانع از ساماندهی این صنوف آلاینده شده و وضعیت را وخیم‌تر می‌کنند.

از سوی دیگر ضایعات فروشان به دنبال موضوع فوق‌الذکر اظهار می‌کنند که متاسفانه ما شغلی غیر از این سراغ نداریم و از این راه امرار معاش می‌کنیم و اگر قرار باشد این کار را ادامه ندهیم به طور قطع بیکار خواهیم شد.

در پی این موضوع مسئولان مربوطه بایستی مکانی مشخص در اطراف شهر برای ضایعات فروشان در نظر بگیرند که البته تاکنون چندین بار اعلام شده که مکانی برای ضایعات فروشان اختصاص می‌یابد اما متاسفانه در حد حرف بوده و تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید