04:00|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 18 آذر 1400 - 10:57
کد خبر: 17325
در آستانه روز پرستار؛

استخدام نیرو و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی؛ اصلی ترین خواسته پرستاران از دولت

این روزها، مشکل کمبود نیرو و نسبت نامناسب پرستار به جمعیت کشور به معضلی جدی برای جامعه پرستاری تبدیل شده است و این مشکل متاسفانه کماکان به قوت خود باقی است.
استخدام نیرو و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی؛ اصلی ترین خواسته پرستاران از دولت


سرویس اجتماعی باریش نیوز، استخدام نیرو و  تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی از اصلی ترین مطالبات جامعه پرستاری از دولت میباشد و انتظار میرود که مسئولان رسیدگی به این خواسته پرستاران را در راس کار خود قرار دهند.

در این میان بر اساس گفته بسیاری از پرستاران با وجود اینکه در بخش دولتی، دولت اعلام کرده است به پرستاران کارانه و حق کرونا می‌پردازد، اما در بسیاری از بیمارستان‌های دولتی کارانه‌ها معوق مانده است و در این میان وضعیت پرستاران بیمارستان‌های خصوصی بدتر است.

هرچند زحمات و خدمات پرستاران با معیارهای مادی قابل سنجش و جبران نیست ولی انتظار می‌رود دولتمردان برای افزایش روحیه خدمتی پرستاران فوق العاده هایی خاص را برای آنان برقرار کنند؛ تا اندکی از زحمات آنان جبران گردد.

متاسفانه در استان آذربایجان غربی نیز با کمبود پرستار روبرو هستیم بطوری که چند در  روز گذشته نیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی به کمبود پرستار در بیمارستان‌های استان اشاره کرد.

در واقع استخدام نیروی جدید برای جبران کمبود پرستار از اصلی‌ترین مطالبات پرستاران استان  است. اما در این میان از مشکلات مختلفی دیگری مانند نظام پرداخت، شیفت‌های متعدد و کمبود نیرو رنج می‌برند

 کمبود نیروی پرستاری می‌تواند منجر به پایین آمدن کیفیت خدمات به بیماران شود؛ چرا که پرستار فرصت مناسب برای رسیدگی لازم و برآورده کردن انتظارات بیماران را ندارد.
سخن آخر اینکه، کمبود نیرو باعث می‌شود که پرستاران برای جبران، اضافه کاری کنند. در این شرایط، نیروی پرستار که باید ساعت مشخصی را بر اساس قانون بهره وری کار کند، مجبور است بیش از دو تا سه برابر ظرفیت معمولی فعال باشد و این موضوع قطعا بر کیفیت ارائه خدمات پرستاران تاثیر می‌گذارد.

شیرین شریفی




 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید