13:38|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 17 آذر 1400 - 11:45
کد خبر: 17321
یادداشت:

توسعه آذربایجان‌غربی؛ نیازمند عزمی جدی از سوی مسئولان دولتی

محرومیت در استان آذربایجان‌غربی زیاد است و این امر نیازمند عزم جدی مسئولان و مدیران دولتی دارد و در راستای توسعه همه جانبه این استان باید معيشت مردم و توسعه اقتصادی استان با جديت توسط مسئولان پيگيری شود.
توسعه آذربایجان‌غربی؛ نیازمند عزمی جدی از سوی مسئولان دولتی

سرویس سیاسی باریش نیوز، استان آذربایجان‌غربی ظرفیت‌های بی‌شماری دارد که با استفاده از آن می‌توان در مدت کوتاهی به توسعه رسید؛ اما متاسفانه این مسئله سالیان سال است که مورد غفلت واقع شده است.

مسئولان برای تحقق تحول مطلوب‌ شهر ارومیه به عنوان یک کلانشهر و مرکز استان آذربایجان‌غربی باید به وضوح روشن کنند که آینده این شهر امروز به سمت تحول کدام یک از کلانشهرهای کشور حرکت می‌کند و سپس با در نظر گرفتن محاسن این شهرها و برطرف کردن معایب آن بتوان چشم‌انداز این شهر را به درستی ترسیم کرد.

در واقع مدیران دستگاه‌ها و نهادها باید با بهره‌گیری درست از ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت شهری برنامه‌ریزی دقیق کنند و با تلاش مضاعف در این مسیر گام بردارند.

استان آذربایجان‌غربی با دارا بودن ظرفیت‌های عظیم کشاورزی، معدنی، پناسیل های مرزی و همسایگی با سه کشور خارجی به زعم کارشناسان و صاحب نظران نتوانسته آنطور که باید و شاید توسعه پیدا کند و دلیل آن نیز میزان بسیار اندک سرمایه گذاری معدنی، بیکاری زیاد در این استان، خام فروشی معادن و… بیان می‌شود.

اینجاست که مسئولان قبلی و مسئولان حال باید کمی به خودشان بیاند و از خودشان بپرسند اگر در رونق اقتصادی برای استان فراهم کرده‌اند، پس چرا تا این حد بیکاری، طلاق، مشکلات اقتصادی و کم بهره‌وری و … در جامعه رخ داده است؟

سخن آخر اینکه، امروز با اعتراضات فراوان مردم در برهه‌های متفاوت زمانی در استان بخصوص ارومیه روبرو هستیم که هر روز به بهانه کمبود و گرانی یک کالا مردم این شهر را به صف می‌کشانند؛ وقتی با این اتفاقات در شهر مواجه می‌شویم این سوال در ذهن شهروندان بوجود می‌آید که آیا در این شهر ارگان‌هایی به نام صمت، تعزیرات حکومتی وسایر ارگان‌های مرتبط وجود ندارد؟ در غیر این صورت باید پرسید اگر این ارگان‌ها به درستی به وظایف خود عمل کرده‌اند پس چه اتفاقی رخ داده که شرایط امروز اینگونه است؟

شیرین شریفی 
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید