08:20|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 15 آذر 1400 - 13:40
کد خبر: 17315
یادداشت:

ساماندهی ناوگان حمل و نقل شهری؛ مطالبه اصلی شهروندان ارومیه‌ای

معضل ترافیک از یک سو و شلوغی و فرسودگی اتوبوس‌های شهری از سوی دیگر موضوعی است که موجب کلافگی شهروندان ارومیه‌ای شده که رسیدگی مسئولان شهری را در این زمینه می‌طلبد.
ساماندهی ناوگان حمل و نقل شهری؛ مطالبه اصلی شهروندان ارومیه‌ای

سرویس اجتماعی باریش نیوز، فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی، موضوع تازه‌ای نیست بلکه سالهاست این مشکل در کلانشهر ارومیه حس می‌شود؛ نیازی که با جمعیت این شهر همخوانی ندارد.

در ادامه می‌توان گفت که بسیاری از اتوبوس‌های موجود به دلیل فرسودگی دارای ایرادات فنی بوده و یا سر و صدا، دود و انتشار بوی بد در داخل اتوبوس مواجه هستند و اکثریت فاقد تهویه هوای مناسب هستند.

طبق پیام‌های دریافتی و اظهارات مخاطبان وضعیت تجهیزات گرمایشی و سرمایشی بسیاری از اتوبوس‌های موجود در ارومیه خوب نیست و این موضوع سبب ناراحتی و گلایه شهروندان می‌شود.

با گذر از شهر شاهد وضعیت اسفناک ایستگاه‌های اتوبوس خواهیم بود که متاسفانه تقریبا همه آن‌ها فاقد امکانات روشنایی صندلی، حفاظ کولر یا وسیله گرمایشی برای فصل سرما یا درب خودکار هستند.

از سوی دیگر بسیاری از ایستگاه‌های حاشیه‌نشین و حتی برخی از ایستگاه‌های درون شهری فاقد صندلی، سقف و سایبان مناسب هستند و اگر هم شیشه و یا سایبانی نیز داشته باشند تأثیری در ایمنی از باد، باران یا آفتاب ندارد.

بارها دیده شده است که شهروندان به جای نشستن در جایگاه های ایستگاه اتوبوس، مدت زمانی طولانی مقابل ایستگاه ایستاده‌اند که یکی از دلایل استفاده نکردن مردم از ایستگاه های اتوبوس، برخوردار نبودن آن‌ها از امکانات مناسب و استاندارد می‌باشد.

درحال حاضر مسئولان شهری ارومیه معتقدندکه تمام امکانات لازم در جهت استفاده شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی فراهم شده است؛ اما سوالی که ذهن اکثریت افراد را به خود مشغول کند این است که به راستی آیا بسترهای لازم برای استقبال هر چه بیشتر مردم از این وسیله نقلیه عمومی فراهم شده است؟

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید