17:06|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 13 آذر 1400 - 12:33
کد خبر: 17304
یادداشت:

تکرار تراژدی تلخ تصادفات درون شهری در ارومیه/ قانونی که همچنان رعایت نمی‌شود

بی توجهی برخی رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی و سهل‌انگاری آن‌ها طی چند سال اخیر موجب افزایش آمار تصادفات درون شهری در کلانشهر ارومیه شده که نظارت و رسیدگی مسئولان مربوطه را می‌طلبد.
تکرار تراژدی تلخ تصادفات درون شهری در ارومیه/ قانونی که همچنان رعایت نمی‌شود

سرویس اجتماعی بایش نیوز، سالهاست که تراژدی تلخ مرگ با تصادفات شهری که با دلایلی چون استاندارد نبودن خیابان‌ها، نبود و یا کمبود علائم هشداردهنده و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، عدم رعایت سرعت مطمئنه توسط رانندگان و مشکلات فنی خودرو، از معضلاتی هستند که در خیابان‌های سطح شهری ارومیه به قصه‌ای حقیقی و البته تلخ تبدیل شده‌اند.

طبق پیام‌ها و تصاویر دریافتی از سوی مخاطبان، این روزها آمار تصادفات سطح شهری به اوج خود رسیده و روزانه بیش از چندین تصادف در شهر رخ می‌دهد که اکثریت آن‌ها به صدمات جانی راننده و سرنشینان ختم می‌شوند.

در ادامه بایستی گفت که با گذر از محدوده شهری، بارها و بارها شاهد رالی در خیابان‌های سطح شهر و شاهد صحنه تصادف‌هایی بوده‌ایم که حتی بعضی از آن‌ها منجر به مرگ و نقص عضو افراد شده است.

متاسفانه تعدادی از جوانان پاسی از شب و در طول روز با اجرای حرکات نمایشی در حال کورس گذاشتن با هم و ایجاد سر و صداهای ناهنجار هستند که علاوه بر خطر برای امنیت جانی، آلودگی صوتی ایجاد کرده و آسایش شهروندان را به هم زده است.

با توجه به وضعیت اقتصادی، بی‌شک در شرایطی که به بهبود وضعیت ایمنی خودروها امید چندانی وجود ندارد و اکثریت افراد توانایی پرداخت هزینه‌‎های تعمیر خودرو را ندارند، رفع نقاط حادثه‌خیز و استانداردسازی خیابان‌ها از یک سو و توجه رانندگان از سوی دیگر می‌تواند تا حد زیادی از حوادث رانندگی به ویژه واژگون شدن خودروها جلوگیری کند.

در پایان لازم به ذکر است که برخی معابر شهری ارومیه حادثه‌خیز بوده و استاندارد لازمی که در شان یک کلانشهر باشد را ندارند و علیرغم مکاتبات و پیگیری‌های این پایگاه خبری، متاسفانه تاکنون دستگاه‌های مسئول اقدامی برای رفع این نقص انجام نداده‌اند و اگر چنانچه فرهنگ رانندگی نهادینه نشود و بی‌توجهی مسئولان مربوطه ادامه یابد؛ افزایش آمار تصادفات شهری در ارومیه دور از انتظار نخواهد بود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید