03:52|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 07 آذر 1400 - 13:30
کد خبر: 17279
یادداشت:

معضلی به‌نام کندی اینترنت؛ همچنان گریبانگیر کاربران ارومیه‌ای

در چند ماه گذشته، کندی سرعت اینترنت در ارومیه پیش از پیش باعث گلایه کاربران شده است، چرا که این کندی اینترنت باعث مشکلات فراوانی برای آن‌ها شده است.
معضلی به‌نام کندی اینترنت؛ همچنان گریبانگیر کاربران ارومیه‌ای

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها نارضایتی کاربران اینترنت درحالی است که بخش عمده‌ای از فعالیت‌های دانش آموزان ،دانشجویان ، هنرجویان مراکز علمی و آموزشی و ... با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر جامعه می‌بایست از طریق فضای مجازی صورت پذیرد.

به هرحال نمی توان از نقش فراگیر اینترنت غافل شد؛ چرا که امروزه نیاز به اینترنت یک نیاز و مطالبه عمومی می‌باشد و رسیدگی به این معضل در این شرایط حساس باید بیشتر از هر زمان دیگری مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد.
 
در دنیای امروز بسیاری از فعالیت‌ها به خصوص در حوزه کسب و کارهای جدید و آنلاین، مبتنی بر اینترنت است. همچنین با شیوع کرونا و افزایش کارکرد اینترنت درکشور بسیاری از فعالیت‌های آموزشی، تجاری، ارتباط تصویری، نرم افزارها و اپلیکیشن‌های آنلاین، وابسته به شبکه اینترنت شدند.

به عنوان مثال یکی از فعالیت‌های اساسی و مهم که این روزها در بستر اینترنت صورت می‌گیرد، فعالیت‌های بانکی می باشد، این کندی سرعت اینترنت می‌تواند ضررهای جبران ناپذیری را در این زمینه به شهروندان وارد کند.

کلام آخر اینکه، موضوع سرعت پایین اینترنت در برخی از نقاط ارومیه به ویژه  روستاهای آن چالشی همیشگی است و این روزها به ویژه به دلیل آنلاین بودن آموزش باید الزامات آموزش مجازی بیش از پیش مورد توجه قرار دارد و مشکلات مربوط به اختلال در اینترنت مورد توجه ویژه مسئولین مربوطه قرار گیرد.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید